تنش آفرینی آمریکا در سوریه با تحریم اقتصادی ظالمانه

تنش آفرینی آمریکا در سوریه با تحریم اقتصادی ظالمانه
پنج‌شنبه 1 دی 1401 - 13:42

کارشناسان منطقه بر این باورند که اقدامات اشغالگرانه آمریکا، عامل اصلی بروز مشکلات اقتصادی، سیاسی، میدانی و معیشتی در سوریه است.

العالم - نظرکده

محققان سیاسی معتقدند که شرایط زندگی و اوضاع اقتصادی - سیاسی در سوریه در سال 2022 میلادی به دلیل حضور آمریکا در خاک سوریه بسیار بدتر شده است.

آمریکا علی رغم تهاجم نظامی به سوریه، به علت وحدت نیروهای سوری توسط دولت، نتوانست به نقشه شوم خود در سوریه دست یابد، از این رو به تحمیل تحریم اقتصادی ظالمانه بر مردم این کشور، روی آورد.

درحقیقت ایالات متحده تاکنون دو جنگ علیه سوریه به راه انداخته است، جنگ اول: حضور نظامی در سرزمین های متعلق به سوریه و اشغال بخش بزرگی از آن، سرقت و قاچاق منابع نفتی و تحمیل اوضاع سیاسی - نظامی جدید از طریق حضور شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) در شمال سوریه، جنگ دوم: تحمیل محاصره اقتصادی ناعادلانه بر مردم این کشور.

پروژه آمریکا این بود که در امتداد مرزهای عراق و ترکیه، ارتباط میان غرب و شرق در شمال سوریه را قطع کند تا با حضور نیروهای وابسته به خود، برای به دست آوردن نفت سوریه، این منطقه را تحت کنترل درآورد و پس از محاصره و تحریم باقی سرزمین های کشور سوریه، دولت این کشور از نظر اقتصادی سقوط کند.

کارشناسان امور استراتژیک در منطقه می گویند: «آمریکا برای افزایش تنش در منطقه به ویژه در خاک سوریه، پروژه در حال اجرا دارد.»

تنش آفرینی های آمریکا در سوریه از مرحله نظامی به مرحله تحریم اقتصادی فلج کننده رسیده است. این تلاش واشنگتن برای تشدید تنش ها در سوریه به دلیل شکست آمریکا در دستیابی به پروژه اصلی اش در منطقه، یعنی «تجزیه سوریه» و همچنین ایجاد «حاشیه امن برای رژیم اشغالگر صهیونیستی» است.

اخیرا این حقیقت برملا شده است که نفتی که آمریکا از سوریه به سرقت می‌برد را تجار صهیونیست می‌خرند و در بازار سیاه می‌فروشند.

هدف از تحریم اقتصادی سوریه، تحت فشار قرار دادن دولت از سوی مردم سوریه برای تغییر سیاست‌هایش است اما سوریه با کمک مردم و حمایت محور مقاومت، تحریم های ظالمانه و غیرقانونی را خواهد شکست.

سوریه از طریق میانجی گری روسیه تلاش می کند به راه حلی برای توافق با شبه نظامیان موسوم به « نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) در شمال سوریه که تحت حمایت آمریکا هستند، دست یابد؛ در حال حاضر «راه حل نظامی توسط دولت سوریه» روی میز است، اما دولت این کشور تلاش می کند با میانجی گری روسیه از برپایی جنگ و خونریزی جلوگیری کند.

پربیننده ترین خبرها