صنعاء: اگر حقوق کارکنان پرداخت نشود، به وضعیت جنگی باز می‌گردیم

صنعاء: اگر حقوق کارکنان پرداخت نشود، به وضعیت جنگی باز می‌گردیم
پنج‌شنبه 1 دی 1401 - 19:05

عضو تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن با اشاره به اینکه این کشور وضعیت «نه صلح، نه جنگ» را نمی‌پذیرد، گفت که صنعاء اجازه نخواهد داد ملتش از گرسنگی بمیرند و دشمنان منابع نفتی ما را غارت کنند.

العالم - یمن

حمید عاصم عضو تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن امروز پنجشنبه خبر داد که سفر هیأت عمانی، در راستای سلسه دیدارهایی در چارچوب تکمیل رایزنی‌های گذشته است.

عاصم به شبکه خبری المسیره گفت: صنعاء به همه توضیح داده است که مرحله «نه صلح، نه جنگ» را نخواهد پذیرفت و اجازه نخواهد داد که ملتش از گرسنگی بمیرند، و دشمنان نیز منابع نفتی ما را غارت کنند.

وی با بیان اینکه ادامه این وضعیت غیر قابل قبول است، ادامه داد: یا باید حقوق [کارکنان یمن] پرداخت شود، یا اینکه به وضعیت جنگی بازگردیم. رفع مشکلات مردم، در هر مذاکره‌ای، اولویت ماست.

این مقام یمنی خاطر نشان کرد: موضع ما ثابت است؛ رفع مشکلات مردم خود با پرداخت حقوق از طریق منابع نفتی و گازی خود. هر آتش‌بسی که مطالبات ملت ما را رفع نکند، به سود کشورهای ائتلاف متجاوز خواهد بود.

عاصم با بیان اینکه پرداخت حقوق‌ها، شکست محاصره بندرها و فرودگاه صنعاء، تنها راه ورود به هر گونه مذاکره آینده است، تصریح کرد: اقدامات آمریکا، انگلیس و فرانسه، استعماری بوده و در راستای تفرقه بین ملت ماست.

وی اقدامات آمریکا در «المهره» را به ضرر منابع یمن و منطقه دانست و در پایان گفت: آمریکا، کشوری است که به امنیت و ثبات منطقه‌ای و داخلی تجاوز می‌کند. مزدوران نیز قادر نیستند در مناطق [تحت اشغال] خود تصمیم بگیرند، لذا چگونه می‌توانند تصمیماتی بگیرند که به سود اقتصاد یمن باشد.

فارس

پربیننده ترین خبرها