المشاط: بدون اجابت مطالبات ملت یمن، آتش‌بسی در کار نخواهد بود

المشاط: بدون اجابت مطالبات ملت یمن، آتش‌بسی در کار نخواهد بود
پنج‌شنبه 1 دی 1401 - 22:16

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، امروز با هیأتی اعزامی از سوی دفتر هیثم بن طارق سلطان عمان که برای رایزیی با مقامات صنعاء و برقراری صلح به یمن سفر کرده است، دیدار کرد.

العالم - یمن

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت که اگر مطالبات به حق و عادلانه مردم یمن اجابت نشود، هیچ آتش‌بسی در کار نخواهد بود؛ مطالباتی که شامل پرداخت حقوق کارکنان دولتی از طریق منابع نفتی و گازی یمن است.

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز پنجشنبه میزبان هیأت عمانی بود که در حال حاضر در صنعاء حضور دارند تا درباره آتش‌بس رایزنی کنند.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گزارش داد، المشاط در این دیدار تأکید کرد که یمن خواستار صلح عادلانه و شرافتمندانه‌ای است که ثبات و آسایش برای مردم یمن و منطقه به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر مطالبات به حق و عادلانه مردم یمن رفع نشود، هیچ آتش‌بسی در کار نخواهد بود؛ مطالباتی که شامل پرداخت حقوق کارکنان دولتی از طریق منابع نفتی و گازی یمن است و مشتمل بر بازگشایی همه فرودگاهها و بندرگاههاست.

المشاط با بیان اینکه هیچ عقب‌نشینی در خصوص حمایت از منابع نفتی و گازی مردم یمن وجود ندارد، تصریح کرد: قدردان تلاش برادران عمانی و نقش مثبت آنان در تحقق صلح شرافتمندانه‌ای هستیم که همه ملت یمن در پی آن هستند.

این مقام یمنی، ضمن ابراز انزجار شدید از نقش منفی آمریکا و انگلیس در یمن ایفا می‌کنند و همچنین همراهی فرستاده سازمان ملل با تبلیغات گمره‌کننده این دو کشور، خطاب به متجاوزان هشدار داد: صبر ملت یمن، بی‌پایان نخواهد بود. ملت یمن شاید مجبور شوند اقداماتی انجام دهند تا منافع خود را حفظ کنند.

به گزارش فارس، چهارشنبه گذشته (۳۰ آذر)، یک هیأت از دفتر «هیثم بن طارق» سلطان عمان برای رایزیی با مقامات صنعاء وارد یمن شد. هیأت عمانی به منظور تمدید آتش‌بس در یمن و رایزنی برای برقراری صلح فراگیر پیشنهادهایی را در جلسه با مقامات یمنی مطرح کرد.

پربیننده ترین خبرها