کویت و انگلیس روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای را بررسی کردند

کویت و انگلیس روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای را بررسی کردند
جمعه 2 دی 1401 - 12:26

شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر امور خارجه کویت و جیمز هپی وزیر نیروهای مسلح انگلیس که به کویت سفر کرده است، روابط دوجانبه و برجسته ترین تحولات منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

العالم - آسیا

خبرگزاری رسمی کویت اعلام کرد این دیدار در چارچوب سفر رسمی هپی به کویت (که مدت آن اعلام نشده است) صورت گرفته است .

به گفته این رسانه، دراین دیدار دو طرف ضمن بررسی روابط تاریخی و دوستانه دوکشور، زمینه های افزایش همکاریها و تامین منافع مشترک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دو طرف همچنین نسبت به برگزاری نوزدهمین دوره نشست گروه راهبری مشترک بین دو کشور در اوایل سال ۲۰۲۳ ابراز خوشبینی کردند.

گروه راهبری مشترک کویت و انگلیس در سفر شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت به بریتانیا در سال ۲۰۱۲ تشکیل شده بود.

الصباح در این دیدار بر موضع کویت در خصوص لزوم حل بحران های جاری در عرصه بین المللی از روشهای صلح آمیز و مذاکره، مطابق با قوانین بین المللی و براساس احترام به حاکمیت کشورها، تاکید کرد.

هپی نیز ضمن تقدیر از تلاش های کویت برای "تثبیت مبانی حفظ صلح و امنیت بین المللی، بار دیگر بر تعهد کشورش به حفظ امنیت و ثبات کویت و منطقه" تاکید کرد.

به گزارش این خبرگزاری، هپی از کویت به خاطر میزبانی از نیروهای مسلح بریتانیا در خاک این کشور تشکر کرد.

مایکل داونپورت سفیر بریتانیا در کویت، در سال ۲۰۱۸ فاش کرده بود کشورش یک گروه پیاده نظام تخصصی از سربازان خود را برای آموزش نیروهای کویتی به این کشور اعزام کرده و علاوه براین کشورش "در حال بررسی حضور نظامی دائمی در کویت به درخواست دولت این کشور است."

به گزارش ایرنا، سپهبد خالد صالح الصباح، رئیس ستاد کل ارتش کویت نیز روز پنجشنبه در نشست دیگری با هپی، مسائل مربوط به حوزه نظامی را با وی مورد بررسی قرار داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها