کابینه نتانیاهو و احتمال وقوع سونامی سیاسی و اقتصادی در رژیم صهیونیستی

شنبه 3 دی 1401 - 18:48

رسانه های اسراییلی برخی جزییات توافق های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی با احزاب راست افراطی به منظور تشکیل کابینه ائتلافی را منتشر کردند.

العالم ـ فلسطین

به گزارش العالم، توافقات مشکوکی که نتانیاهو با تندروترین و جنجالی ترین چهره های رژیم صهیونیستی منعقد کرد، اینک جزییات آنها در حال فاش شدن است. این توافقات، نتانیاهو را قادر به تشکیل کابینه ای کرد که افراطی ترین کابینه در تاریخ رژیم صهیونستی به شمار می آید.

رسانه های رسمی رژیم صهیونیستی خبر دادند که نتانیاهو به ایتمار بن گویر رییس حزب "عوتسما یهودیت" چراغ سبز اجرای مجازات اعدام را داده است. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو با خواسته «ایتمار بن گویر»، در رابطه با تلاش برای تصویب قانونی برای اعدام مجریان عملیات‌ مقاومت موافقت کرده است.

"شرکت عمومی پخش‌همگانی اسرائیل" از تصویب اصول و قوانینی در راستای حمایت کامل از نظامیان و سربازان اسراییلی و توسعه النقب و الجلیل و انجام اصلاحاتی در دستگاه قضایی خبر داد.

رسانه های صهیونیستی تاکید کردند که کابینه راست افراطی جدید اسراییلی ها بودجه ای بی سابقه برای توسعه شهرکسازی در کرانه باختری اختصاص داده است. روزنامه "یسرائیل هیوم" نوشت: این تصمیم بخشی از توافق ائتلافی میان حزب صهیونیسم دینی و حزب لکود است.

شبکه 12 رژیم اسراییلی فاش کرد که نتانیاهو به "بتسلئیل اسموتریچ" رییس حزب صهیونیسم دینی تعهد داد که حاکمیت رژیم صهیونیستی را بر تمام کرانه باختری تحمیل کند.

طبق توافق صورت گرفته میان نتانیاهو و اسموتریچ، کابینه رژیم اسراییل برای ملحق کردن تمام کرانه باختری و یهودی سازی منطقه الجلیل اقدام خواهد کرد. طبق این توافق، تنها نخست‌وزیر حق اعطای مجوز اولیه برای شروع پروژه‌های شهرک‌سازی را خواهد داشت، در حالی که این توافق به اسموتریچ حق ادامه نظارت بر اجرای پروژه را می‌دهد.

در حالی که قرار است اعضای کابینه راست افراطی روز دوشنبه آتی در کنست سوگند یاد کنند، اویگدرو لیبرمن وزیر دارایی سابق بر این عقیده است که ائتلافی که نتانیاهو تشکیل داد، مدت زیادی دوام نخواهد آورد. نتانیاهو از بن گویر و اسموتریچ بیزار است و فقط از آنها سوء استفاده خواهد کرد و پس از تصویب تمام پروژه هایش آنها را ترک خواهد کرد. لیبرمن پیش بینی کرد که در سایه کابینه جدید، یک سونامی اقتصادی و سیاسی در رژیم رخ خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها