پیام بشار اسد به همتای پاکستانی

پیام بشار اسد به همتای پاکستانی
شنبه 3 دی 1401 - 17:16

دولت پاکستان طی سال‌های اخیر با هر نوع تلاش قدرت‌های منطقه ای و فرامنطقه‌ای برای تغییر حکومت‌ها از جمله دولت قانونی در سوریه مخالفت کرده و در همین راستا، انتصاب سفیرجدید جمهوری عربی سوریه در پاکستان بیانگر عزم دمشق برای تحکیم مناسبات دوجانبه با اسلام‌آباد ارزیابی می‌شود.  

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش منابع رسمی پاکستان، سفیر جدید سوریه طی دیدار با رئیس جمهوری پاکستان در اسلام‌آباد پیام «بشار اسد» رئیس جمهوری عربی سوریه را با عنوان آمادگی برای تحکیم بیش از پیش مناسبات دوجانبه، به همتای پاکستانی خود تقدیم کرد.

«عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان طی دیدار با «رمیز الرای» گفت: انتصاب سفیر فوق العاده و تام الاختیار سوریه در پاکستان گام جدیدی در مسیر تقویت هرچه بیشتر مناسبات میان دو کشور دوست و برادر توصیف می‌شود.

علوی تاکید کرد: روابط دوجانبه پاکستان و سوریه براساس احترام متقابل استوار است و چشم‌اندازهای خوبی برای تقویت همکاری‌های فی مابین در زمینه‌های مختلف وجود دارد.

رئیس جمهوری پاکستان با آرزوی موقفیت برای بشار اسد و سربلندی دولت و مردم سوریه، از ثبات، امنیت و صلح در این کشور عربی حمایت کرد.

سفیر سوریه با تقدیم پیام رئیس جمهوری این کشور آمادگی دمشق برای تقویت مشارکت با اسلام‌آباد و گشایش همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، با آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ دولت پاکستان علیرغم لابی گری برخی از اعراب منطقه و فشار قدرت‌های فرامنطقه‌ای، حاضر به اتخاذ موضع علیه دولت قانونی بشار اسد نشد. اسلام‌آباد بارها اعلام کرد که در شرایط دشوار کنار دمشق ایستاده و به توسعه روابط دو جانبه ادامه خواهد داد.

هر چند عربستان با تشکیل ائتلاف خودخوانده نظامی سعی کرد پاکستان را درگیر نزاع‌های منطقه‌ای کند، اما اسلام‌آباد به صورت اصولی در قبال سوریه بی‌طرف مانده است.

در سال ۱۹۷۰ حافظ اسد رئیس جمهوری سوریه به منظور شرکت در کنفرانس سران کشورهای اسلامی به پاکستان سفر کرد.

سال ۲۰۱۰ میلادی نیز یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی به ریاست آصف علی زرداری رئیس جمهوری وقت پاکستان به دمشق سفر کرد ودر دیدار با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه درباره راه‌های گسترش روابط توافقاتی صورت گرفت.

دولت پاکستان که از زمان آغاز بحران سوریه همواره از سوی برخی کشورهای خاورمیانه برای اتخاذ مواضع همسو علیه دمشق تحت فشار قرار داشت، نه تنها تن به موضع گیری‌های جانبدارانه نداد بلکه به توسعه مناسبات دیپلماتیک و سیاسی با سوریه ادامه داد.

پربیننده ترین خبرها