بر اساس نتایج یک نظرسنجی؛

اکثر فرانسوی‌ها نگران جنگ در مرزهای اروپا و خواستار مذاکره با مسکو هستند

اکثر فرانسوی‌ها نگران جنگ در مرزهای اروپا و خواستار مذاکره با مسکو هستند
شنبه 3 دی 1401 - 19:45

نتایج نظرسنجی موسسه ایفوپ (IFOP) نشان می‌دهد که ۸۳ درصد فرانسوی‌ها نگران جنگ در مرزهای اروپا و ۷۰ درصد طرفدار راه‌حل دیپلماتیک و مذاکره با مسکو برای برون‌رفت از درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین هستند.

العالم - اروپا

داده‌های این نظرسنجی که ظهر امروز در هفته‌نامه ژورنال دو دیمانش (Le Journal du dimanche) منتشر شده، حاکی است: شهروندانی که از آنان سوال شده اگر طرفدار توقف فوری تحویل تسلیحات توسط فرانسه نباشند، مذاکره را به تعقیب نظامی تا زمان پیروزی اوکراین در جنگی که تاکنون ۱۰ ماه به طول انجامیده است، ترجیح می‌دهند.

در این چارچوب، ۶۹ درصد از رای‌دهندگان به ژان لوک ملانشون، ۷۷ درصد از رای‌دهندگان به مارین لو پن و ۸۸ درصد از رای‌دهندگان به اریک زمور در انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه، با این نظر موافق هستند.

در مقابل، کمترین تمایل به مذاکره و طرفدار ادامه درگیری‌های نظامی را هواران سوسیالیست و سبزها تشکیل می‌دهند.

فردریک دابی (Frédéric Dabi) مدیر موسسه نظرسنجی ایفوپ در تحلیل نتایج یاد شده، تاکید دارد: این ایده که کشور مورد حمله باید به هر قیمتی کشور متجاوز را شکست دهد، اکثریت نیست.

وی اضافه می‌کند: اکثریت زنان و جوانان، به نوبه خود تمایل دارند که مذاکره بر درگیری‌های مسلحانه غالب شود.

بر اساس این گزارش، نکته دیگری که از نتایج این نظرسنجی می‌توان برداشت کرد، این است که فرانسوی‌ها همچنان نگران درگیری در مرزهای اروپا هستند؛ موضوعی که در نظرسنجی اخیر با اکثریت ۸۳ درصد ثبت شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها