چراغ سبز آمریکا به ادامه جنگ در اوکراین با اختصاص کمک ۴۵ میلیارد دلاری

چراغ سبز آمریکا به ادامه جنگ در اوکراین با اختصاص کمک ۴۵ میلیارد دلاری
شنبه 3 دی 1401 - 11:30

غرب به سرکردگی آمریکا که پس از گذشت ۱۰ ماه از جنگ اوکراین نشان داده هرگز حاضر به دنبال کردن مسیر دیپلماسی برای پایان دادن آن نبوده است، با اختصاص کمک ۴۵ میلیارد دلاری جدید به کی یف و تصویب آن در مجلس نمایندگان، نشان داد که واشنگتن خواهان ادامه این جنگ در شرق اروپاست.

العالم - آمریکا

درحالی مجلس نمایندگان آمریکا رای به تصویب بودجه کلان بسته کمک مالی جدید به اوکراین داد که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور برای نخستین بار پس از آغاز جنگ اوکراین در پنجم اسفندماه ۱۴۰۱، روز چهارشنبه در سفر به آمریکا و ملاقات با جو بایدن، طی سخنانی در کنگره آمریکا خواستار ادامه حمایت‌های مالی و نظامی از کی‌یف شد .

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (جمعه) ارائه بسته کمک ۴۵ میلیارد دلاری اوکراین را به تصویب نهایی رساند.

این گزارش حاکی است: این بسته کمکی به اوکراین بخشی از بودجه یک تریلیون و ۶۶ میلیادر دلاری دولت است که یک روز پیش از آن از سوی مجلس سنا تصویب و اکنون برای قانون شدن برای رئیس جمهوری آمریکا جهت امضا فرستاده می شود.

بنابراین گزارش، کمک مالی جدید اقتصادی و نظامی آمریکا علاوه بر کمک ۵۰ میلیار دلاری در سال جاری به اوکراین است.

زلنسکی بعد از بازگشت از آمریکا با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود از اقدام کنگره و مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب بسته کمک ها مالی جدید به اوکراین تشکر کرد.

به گزارش ایرنا ولودیمیر زلنسکی روز ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین و با امید تقویت توان دفاعی اوکراین با ادامه حمایت آمریکایی‌ها از جنگ به این کشور سفر کرد و در نشستی با اعضای کنگره متشکل از نمایندگان و سناتورها برای آن‌ها سخنرانی کرد.

وی با ادعای اینکه اوکراین برای استقلال و آزادی می‌جنگند، از آمریکا خواست تا حمایت خود از این کشور در جنگ را ادامه دهد.

زلنسکی در ادامه تلاش برای راضی کردن اعضای کنگره به ادامه حمایت‌های مالی و نظامی از اوکراین گفت: شما با این پول به یک نیازمند کمک نمی‌کنید بلکه این یک سرمایه‌گذاری برای تامین امنیت جهانی و دموکراسی است که ما آن را مسئولانه به کار می‌گیریم.

پربیننده ترین خبرها