شهادت یک کودک سوری در نتیجه حمله توپخانه‌ای ترکیه

شهادت یک کودک سوری در نتیجه حمله توپخانه‌ای ترکیه
يکشنبه 4 دی 1401 - 17:23

حمله توپخانه‌ای امروز ترکیه به روستایی در شمال حلب به کشته شدن یک کودک سوری و زخمی شدن دو نفر دیگر منجر شد.

العالم - سوریه

ارتش ترکیه بعد ازظهر امروز (یکشنبه) روستای «تنب» نزدیک منطقه تل رفعت در شمال حلب را هدف حمله توپخانه‌ای خود قرار داده است.

در این حمله توپخانه‌ای، یک کودک سوری به شهادت رسید و دو نفر مجروح شدند.

ارتش ترکیه چند روز پیش هم منطقه «ابو راسین» در حومه شمال غربی الحسکه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد و در نتیجه این حملات خسارت قابل توجهی به خانه‌ها و املاک شهروندان سوری وارد شد.

به گزارش ایرنا، ارتش ترکیه از ۲۰ نوامبر حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمال سوریه شدت بخشیده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها