سیزدهمین همایش پیشگامان بیت القدس در استانبول

گزارش خبرنگار العالم؛ جبهه دفاع از فلسطین با مشارکت جهان اسلامی تشکیل می شود

شنبه 3 دی 1401 - 17:25

سیزدهمین همایش پیشگامان بیت المقدس با عنوان "شرکای آزادسازی" که با همت ائتلاف جهانی حمایت از قدس و با مشارکت هیات هایی از 25 کشور جهان برگزار شده بود، امروز (شنبه) در شهر استانبول ترکیه به کار خود پایان داد.

العالم ـ فلسطین

شرکت کنندگان، مساله قدس و دفاع از آن در سطح جهان و راه های حمایت از مردم قدس در مقابله با طرح ها و نقشه های صهیونیست ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

"رشدی الخولی" دبیرکل تشکیلات دانشجویان و جوانان در ائتلاف جهانی حمایت از قدس در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: هدف از این همایش یکپارچه کردن تلاشهای تمام امت اسلامی در مقابله با عادی سازی و نیز برای مقابله با دشمن صهیونیستی و اقدامات جنایتکارانه این رژیم در خاک فلسطین است.

شرکت کنندگان علاوه بر مساله قدس، راههای رفع محاصره غزه و مساله اسیران در زندانهای رژیم اشغالگر را نیز مورد بحث و بررسی قرار دادند. آنها بر تشکیل جبهه ای قانونی در دفاع از فلسطین و مسائل آن توافق کردند و قرار است که این جبهه با مشارکت گسترده جهان اسلام در آغاز سال 2023 آغاز به کار کند.

"هدو ولد" رییس ابتکار دانشجویی موریتانی نیز به خبرنگار العالم گفت: ما تاکید می کنیم که در آزادسازی فلسطین و در نبرد مقاومت برای آزادسازی فلسطین شریک هستیم.

"شیخ محمود کوما" عضو شورای عالی اسلامی در جمهوری مالی در گفتگو با العالم تاکید کرد که هدف از این گردهمایی ها احیای مساله فلسطین و نیز حمایت از قدس شریف و فلسطین است.

این همایش همچنین شاهد انبوهی از کارهای هنری از جمله دیوارنوشته هایی در حمایت از قدس و مساله فلسطین بود.

"یاسین حمود" مدیر کل موسسه بین المللی قدس به خبرنگار العالم گفت: این دیوار نوشته که حاوی آمار و ارقامی درباره جنایتهای اسراییلی ها است، حامل پیامی برای همگان است تا از خطرات فراروی مسجد الاقصی و قدس شریف و نقشه های شوم صهیونیست ها مطلع شوند.

سخن آخر آنکه هدف از برپایی این گونه همایش ها اعلام حمایت از استقامت و صلابت مردم قدس شریف و زنده کردن مساله فلسطین و نیز یافتن راهی برای مقابله با سازشکاران و حامیان سازش با رژیم صهیونیستی است.

پربیننده ترین خبرها