نظر وزیر دفاع ترکیه درباره ادامه جنگ اوکراین

نظر وزیر دفاع ترکیه درباره ادامه جنگ اوکراین
يکشنبه 4 دی 1401 - 01:08

وزیر دفاع ترکیه شنبه شب در سخنانی با بیان اینکه جنگ اوکراین به راحتی پایان نخواهد یافت، گفت: این جنگ در سال ۲۰۲۳ هم ادامه خواهد داشت چرا که حمایت آمریکا و اروپا از کی‌یف ادامه دارد.

العالم - ترکیه

خلوصی آکار در جمع خبرنگاران در آنکارا گفت: این جنگ به راحتی پایان نخواهد یافت زیرا حمایت آمریکا و اروپا از اوکراین ادامه دارد.

وزیر دفاع ترکیه افزود: آمادگی‌ها و برنامه‌هایی برای تخصیص بودجه (در بودجه کشورهای حامی کی‌یف) با پیش بینی ادامه جنگ وجود دارد و از سوی دیگر اظهاراتی از سوی روسیه در این زمینه وجود دارد.

وی اضافه کرد، وقتی همه اینها را کنار هم بگذاریم متوجه می‌شویم که اشتباه نیست اگر بگوئیم این جنگ به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

پیش تر ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان گفته بود پایان جنگ روسیه و اوکراین به سیاست‌های ارسال سلاح واشنگتن به کی‌یف بستگی دارد.

نخست وزیر مجارستان افزود: پایان جنگ روسیه و اوکراین به سیاست‌های واشنگتن بستگی دارد چون یکی از حامیان اصلی کی‌یف محسوب می‌شود.

از زمان آغاز درگیری در اوکراین در اواخر فوریه، واشنگتن میلیاردها دلار کمک نظامی و مالی و همچنین اطلاعات نظامی به کی‌یف ارسال کرده است. از عمده‌ترین کمک‌های نظامی واشنگتن به اوکراین می‌توان به موشک‌های هیمارس و سامانه‌های هویتزر و همچنین پهپادهای جنگی اشاره کرد.

به تازگی هم اعلام شد که ارتش اوکراین نیز سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت را دریافت خواهد کرد.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار ولودیمیر زلنسکی خطاب به همتای اوکراینی خود در کاخ سفید گفت: تا زمانی که جنگ طول بکشد، در کنار شما خواهیم ماند.

روسیه مدت‌هاست که می‌گوید آمریکا و ناتو جنگ نیابتی علیه این کشور در اوکراین به راه انداخته‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها