موج اخیر ابتلا به کرونا؛

روزانه یک میلیون نفر در استان ژجیانگ چین به کووید-۱۹ مبتلا می شوند

روزانه یک میلیون نفر در استان ژجیانگ چین به کووید-۱۹ مبتلا می شوند
يکشنبه 4 دی 1401 - 18:09

خبرگزاری رویترز از قول مقامات دولت محلی در استان ژجیانگ که استانی صنعتی در نزدیکی شانگهای است، نوشت روزانه یک میلیون نفر در این استان به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند و انتظار می‌رود که این رقم در روزهای آینده ۲ برابر شود.

العالم ـ آسیا

رسانه‌های رسمی چین آمار و اطلاعات دقیقی از میزان شیوع کرونا در این کشور ارائه نمی‌دهند اما گزارش‌هایی نظیر گزارش امروز برخی رسانه‌های رسمی چین مبنی بر اینکه کارخانه‌های دارو سازی این کشور با تمام ظرفیت در حال تولید داروهای مقابله با کووید-۱۹ هستند، حاکی از شیوع گسترده کرونا در این کشور یک میلیارد و چهارصد میلیون نفری است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار چین امروز (یکشنبه) اعلام کرد که با وجود جهش ابتلای افراد به کووید-۱۹ در این کشور، هیچ فردی در سرزمین اصلی این کشور به دلیل ابتلا به کرونا فوت نکرده است. این پنجمین روزی است که چین مرگ هیچ فردی را بر اثر کرونا گزارش نمی‌کند.

شهروندان و کارشناسان خواستار آن هستند تا اطلاعات دقیق‌تر همراه با جزییات بیشتر از جهش ابتلا به کووید-۱۹ پس از برداشته شدن قرنطینه‌های سفت و سخت دولت مرکزی چین و تسهیل در سیاست کووید-صفر پویا منتشر شود.

کمیسیون ملی سلامت چین انتشار آمار سراسری درباره ابتلا به کرونا را متوقف کرده و در حال حاضر ردگیری موارد جدید ابتلا سخت‌تر شده است. امروز همچنین این کمیسیون آمار ابتلای روزانه در این کشور را متوقف کرد و در پی آن مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیردار نیز از انتشار این آمار خودداری کرد.

ژجیانگ از جمله مناطقی است که تخمین زده می‌شود در موج اخیر ابتلا به این ویروس از جمله موارد بدون علامت جهش بالایی داشته است.

دولت محلی در ژجیانگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: تخمین زده می‌شود که اوج آلودگی به کووید-۱۹ زودتر از دیگر مناطق به ژجیانگ می‌رسد و در حدود روز نخست سال جدید چینی وارد مرحله‌ای با سطح بالا می‌شود و تعداد مبتلایان جدید روزانه به دو میلیون افزایش خواهد یافت.

براساس این گزارش، ژجیانگ جمعیتی ۶۵.۴ میلیون نفری دارد و شمار افراد مبتلا و تحت درمان در بیمارستان‌های این استان به ۱۳ هزار و ۵۸۳ نفر رسیده است. همزمان ۲۴۲ نفر از مبتلایان نیز با حال وخیم تحت درمان هستند.

به گزارش ایرنا، سازمان جهانی بهداشت می‌گوید از زمانی که پکن محدودیت‌های سفت و سخت و قرنطینه اجباری را تسهیل کرده، هیچ آماری در خصوص بستری شدن افراد به دلیل ابتلا به کرونا در اختیار این نهاد قرار نمی‌دهد. این سازمان می‌گوید فاصله ایجاد شده آماری ممکن است به آن دلیل باشد که مقامات در حال شمارش تعداد موارد جدید در پرجمعیت‌ترین کشور جهان باشند.

تحقیقات موسسه اقتصادی کاپیتال حکایت از آن دارد که چین در حال ورود به خطرناک‌ترین هفته خود از نظر همه‌گیری کووید-۱۹ قرار دارد. مقامات نیز تلاشی برای کاهش ابتلا به کووید-۱۹ همزمان با نزدیک شدن به مسافرت‌های سال جدید چینی نمی‌کنند و هر نقطه‌ای از این کشور می‌تواند به کانون جدید شیوع کرونا تبدیل شود.

پربیننده ترین خبرها