هشدار آمریکا و انگلیس به شهروندان خود درباره حملات احتمالی در اسلام‌آباد

هشدار آمریکا و انگلیس به شهروندان خود درباره حملات احتمالی در اسلام‌آباد
يکشنبه 4 دی 1401 - 21:16

سفارت آمریکا در اسلام‌آباد به مقاماتش درباره وقوع حمله احتمالی به شهروندان آمریکایی در یکی از هتل‌های اصلی شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان هشدار داد؛ این در حالی است که سطح هشدار در این شهر در بالاترین حد خود به دلیل چندین حمله انتحاری در هفته جاری قرار دارد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش رویترز، در هشدار سفارت آمریکا آمده است که دولت آمریکا اطلاعاتی در اختیار دارد که براساس آن «افراد ناشناس در حال توطئه برای حمله به شهروندان آمریکایی در هتل ماریوت اسلام‌آباد در طول تعطیلات هستند.»

در این بیانیه همچنین سفارت آمریکا از کارکنان آمریکایی خود خواسته تا از بازدید از این هتل در طول تعطیلات خودداری کنند.

این سفارتخانه همچنین از مقامات خود خواسته است تا از هر گونه سفر غیرضروری در فصل تعطیلات جاری به اسلام‌آباد خودداری کنند.

همزمان دفتر توسعه و امور کشورهای مشترک‌المنافع وزارت امور خارجه انگلیس نیز با صدور یک توصیه مسافرتی از اتباع این کشور خواسته تا از سفر به مناطقی مانند خیبر، وزیرستان شمالی و جنوبی در منطقه خیبر پختونخوا و شهر پیشاور خودداری کنند.

در این توصیه مسافرتی همچنین از مقامات این کشور خواسته شده تا از تردد در جاده N۴۵، از شمال تا منطقه چیترال ایالت بلوچستان خودداری کنند. این توصیه‌های مسافرتی و هشدارها دو روز بعد از آن صادر شده که یک بمب‌گذاری انتحاری در یک منطقه مسکونی باعث کشته شدن یک افسر پلیس و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر شد.

پربیننده ترین خبرها