رد پیش‌شرط اوکراین؛ روسیه: پایان جنگ طبق خواست کی‌یف نخواهد بود

رد پیش‌شرط اوکراین؛ روسیه: پایان جنگ طبق خواست کی‌یف نخواهد بود
دوشنبه 5 دی 1401 - 12:57

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه پایان جنگ در اوکراین ممکن است اما توافق صلح بر مبنای خواسته‌ها و شروط کی‌یف نخواهد بود، تأکید کرد، پایان بحران منوط به «آمادگی کی‌یف و عروسک‌گردانان غربی» آن است.

العالم - اروپا

همزمان با اعلام آمادگی روسیه برای بازگشت به مذاکرات صلح با اوکراین، مسکو بر لزوم اجرایی‌شدن شروط خود تاکید دارد.

«میخائیل گالوزین» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت مسکو گزینه راهکار سیاسی در اوکراین را رد نمی‌کند اما تحت پیش‌شرط‌های کی‌یف پای میز مذاکره نمی‌نشیند.

گالوزین در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» توضیح داد: «عدم کفایت تصمیم‌ها و اقدامات رژیم کنونی کی‌یف آشکار است، رژیمی که سیاستمداران آن مشهور به بی‌ملاحظگی و ناتوانی در مذاکره و روس‌هراسی وقیحانه هستند».

وی ادامه داد: «با اینکه روسیه گزینه مذاکرات و راهکار سیاسی برای درگیری را رد نمی‌کند ما با پیش‌شرط‌های مسئولان کی‌یف، گفت‌وگو نمی‌کنیم. اکنون همه‌چیز برای رسیدن به راهکار سیاسی و دیپلماتیک واقعی برای بحران، به‌صورت ویژه به آمادگی کی‌یف و عروسک‌گردانان غربی آن بستگی دارد».

این مقام روس در واکنش به طرح صلح پیشنهادی «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین که گفته بود «اگر اجرایی شود، برای آتش‌بس واقعی با روسیه آماده خواهم بود» نیز تاکید کرد چنین طرحی کاملا غیرقابل قبول است.

به نوشته تاس، گالوزین همچنین افزود: «این پیشنهاد، بی‌معنی است. همچنین معلوم نیست که تمام این شعارها و خواسته‌ها را چگونه می‌توان در کنار قانون زلنسکی که در سی‌ام سپتامبر درباره ممنوعیت مذاکره با پوتین امضا شد، قرار دهیم».

به گزارش فارس، پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه پیش از رفتن به میز مذاکره اهداف عملیات نظامی روسیه در اوکراین باید محقق شود، گفته بود رژیم کی‌یف را تا حد چشمگیری خلع سلاح کرده‌اند

پربیننده ترین خبرها