رای مجلس شورای عمان به قانون تشدید تحریم‌ رژیم صهیونیستی

رای مجلس شورای عمان به قانون تشدید تحریم‌ رژیم صهیونیستی
دوشنبه 5 دی 1401 - 20:16

مجلس شورای سلطنت عمان امروز دوشنبه پیشنهاد اصلاح ماده ۱ فرمان سلطنتی شماره ۹/۷۲ درباره تحریم «اسرائیل» را تایید کرد.

العالم - آسیا

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العهد، مجلس شورای سلطنت عمان با برگزاری نشستی پیشنهاد اصلاح فرمان سلطنتی مربوط به تحریم رژیم صهیونیستی را تایید کرد.

طبق اصلاحیه تصویب شده، این فرمان از امروز به بعد هرگونه همکاری ورزشی، فرهنگی و اقتصادی با صهیونیست‌ها را نیز شامل می‌شود.

خبرگزاری عمان یکشنبه اعلام کرده بود که مجلس شورای سلطنت این کشور دوشنبه پیشنهاد اصلاح ماده ۱ فرمان سلطنتی شماره ۹/۷۲ درباره تحریم «اسرائیل» را بررسی می‌کند.

فرمان سلطنتی ۹/۷۲ بر ممنوعیت قراردادهای مستقیم یا غیرمستقیم با ارگان‌ها یا اشخاص مستقر در اراضی اشغالی تاکید دارد.

این فرمان همچنین معامله با شرکت‌هایی که دارای منافع یا شعبه‌ای در سرزمین‌های اشغالی هستند را ممنوع اعلام کرده است.

محمد بن إبراهیم الزدجالی رئیس کمیته قانون گذاری و حقوقی مجلس شورای سلطنت عمان در این باره گفته بود که پیشنهاد اصلاح ماده یک فرمان مذکور توسط هفت نماینده مطرح شده است.

وی گفت که پیشنهاد اصلاح در واقع شامل توسعه و تشدید تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی است.

مرداد ماه نیز رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند، عمان با درخواست این رژیم برای باز شدن حریم هوایی خود بر روی هواپیماهای مسافربری این رژیم مخالفت کرده است.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در گزارشی با اشاره به سفر سال ۲۰۱۸ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم "اسرائیل" به مسقط و دیدار وی با «قابوس بن سعید» سلطان فقید عمان، نوشت: [رژیم] اسرائیل معتقد بود که انتظار می‌رود حریم هوایی عمان به زودی [بر روی هواپیماهای اسرائیلی] باز شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها