نتانیاهو با انتصاب یکی از نزدیکان خود، صهیونیست ها را غافلگیر کرد

نتانیاهو با انتصاب یکی از نزدیکان خود، صهیونیست ها را غافلگیر کرد
چهارشنبه 7 دی 1401 - 11:13

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در اولین انتصاب رسمی اعلام شده توسط کابینه آینده، «زاچی هانگبی» از حزب لیکود را به عنوان رئیس شورای امنیت ملی در این رژیم منصوب کرد؛ انتصاب یکی از نزدیکان نتانیاهو به عنوان رئیس شورای امنیت ملی به عنوان «اقدام غافلگیرانه بزرگ» توصیف شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

خبر انتصاب «زاچی هانگبی» از حزب لیکود به عنوان رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی به طور رسمی در بیانیه ای از سوی نتانیاهو توسط کانال عبری «کان» منتشر شد.

با توجه به اینکه هانگبی در انتخابات اوایل نوامبر (آبان ماه) در جدول حزب لیکود، رتبه چهل و ششم را کسب کرد و موقعیت پائینی بدست آورد، انتصاب وی در این جایگاه، از سوی رسانه ها به عنوان «اقدام غافلگیرانه بزرگ» توصیف شد.

زاچی هانگبی، از متحدان بنیامین نتانیاهو در انتخابات گذشته است و کانال «کان» رژیم صهیونیستی در این باره خاطرنشان کرد: «هانگبی یکی از معتمدان نتانیاهو است و چون از اعتماد وی برخوردار می باشد، نتانیاهو تصمیم گرفت هانگبی را در این سمت حساس منصوب کند».

پیش از این، هانگبی (65 ساله) در سمت هایی چون وزارت امنیت داخلی و همکاری های منطقه ای فعالیت داشت.

شورای امنیت ملی نهادی است که در مارس 1999 و در پایان اولین دوره نخست وزیری نتانیاهو تأسیس شد و کار این شورا «محرمانه» تلقی می شود و از جمله وظایف آن ارائه مشاوره استراتژیک به نخست وزیر و ارائه توصیه های امنیتی به کابینه است.

کانال عبری کان اعلام کرد: «نتانیاهو تصمیم گرفته است امیر اوهانا، نماینده لیکود را به عنوان رئیس کنست منصوب کند» و خاطرنشان کرد که این تصمیم «هنوز غیر رسمی است و منتظر برگزاری نشست چهارشنبه بلوک پارلمانی لیکود برای رأی‌گیری درباره آن است. »

نتانیاهو ظرف چند ساعت آینده انتصاب سایر اعضای حزب خود را در پست‌های باقی‌مانده وزارتی از جمله وزارتخانه‌های دفاع، امور خارجه و دادگستری اعلام خواهد کرد.

طی چند روز گذشته، نتانیاهو با شرکای خود در ائتلاف احتمالی برای تصدی پست‌های وزارتی در کابینه اش به توافقاتی دست یافته است.

این ائتلاف علاوه بر حزب لیکود، سایر احزاب راست افراطی از جمله: «اُتزما یهودیت» (قدرت یهود)، «صهیونیسم مذهبی»، «نوام»، «شاس» و «یهودیت تورات متحد» را شامل می شود.

پیش بینی می شود که کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی فردا (پنجشنبه 29 دسامبر(8 دی) به کابینه نتانیاهو رای اعتماد دهد.

شایان ذکر است که نتانیاهو برای اولین بار بین سال های 1996 تا 1999 میلادی و سپس برای یک دوره 12 ساله مستمر بین سال های 2009 تا 2021 میلادی سمت نخست وزیری را برعهده داشته است.

پربیننده ترین خبرها