مکرون خواستار تدابیر حفاظتی در برابر موج جدید کرونا شد

مکرون خواستار تدابیر حفاظتی در برابر موج جدید کرونا شد
پنج‌شنبه 8 دی 1401 - 11:50

رئیس جمهور فرانسه از دولت خواست برای محافظت از شهروندان این کشور در برابر موج جدید شیوع کرونا در چین، به تدابیر حفاظتی مناسب با معیارهای سازگار دست بزند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش تارنمای روزنامه لو فیگارو، امانوئل مکرون چهارشنبه شب اضافه کرد: وزارت بهداشت و پیشگیری از نزدیک تغییر وضعیت در چین را دنبال می‌کند و آماده است تا تمام اقدام‌های مفیدی را که می‌تواند اجرا شود، مطالعه و بررسی کند.

بر اساس این گزارش، پایان ناگهانی سیاست "کووید صفر" چین، در حالی که این کشور انفجاری از موارد ابتلا به کرونا را تجربه می‌کند، نگرانی چندین کشور را برانگیخته است و برخی کشورها از جمله ایالات متحده محدودیت‌هایی را برای ورود مسافران چینی اعمال می‌کند.

لو فیگارو یادآوری می‌کند که بروکسل نیز به دنبال یک رویکرد هماهنگ برای مدیریت این شرایط در اتحادیه اروپا است.

در همین زمینه وزیر بهداشت ایتالیا روز گذشته اعلام کرد که کشور متبوعش در پی شناسایی موارد جدید ابتلا به این بیماری، تصمیم گرفته است که برای همه مسافران چینی آزمایش‌های اجباری اعمال کند.

بر اساس این گزارش، ژاپن نیز آزمایش پی‌سی‌آر را برای مسافرانی که از سرزمین اصلی چین بازمی‌گردند، بار دیگر اجرا می‌کند.

به گزارش ایرنا، کمیسیون اروپا روز پنجشنبه جلسه‌ای را برای بحث در مورد اقدامات احتمالی برای رویکرد هماهنگ کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مواجهه با انفجار شیوع کرونا در چین تشکیل می‌دهد.

سخنگوی این کمیسیون به خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است که با توجه به وضعیت همه‌گیری در چین، مقام‌های اجرایی اروپا صبح امروز کمیته‌ای را تشکیل خواهند داد که نمایندگان وزارت‌های بهداشت ۲۷ کشور عضو را گرد هم می‌آورد که هدف آن اجرای اقدامات احتمالی با رویکرد هماهنگ اروپایی است.

پربیننده ترین خبرها