نتانیاهو امروز لیست کابینه افراطی خود را به کنست ارائه می کند

نتانیاهو امروز لیست کابینه افراطی خود را به کنست ارائه می کند
پنج‌شنبه 8 دی 1401 - 14:22

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی، بعد از ظهر امروز پنجشنبه، لیست کابینه راست‌گرای افراطی خود را به کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی ارائه می‌کند.

العالم- فلسطین اشغالی

نتانیاهو تقریباً در ساعات پایانی شب گذشته تقسیم منصب های وزارتی بین قطب‌های ائتلاف را به پایان رساند و سران حزب لیکود به سمت وزارتخانه‌های باقی‌مانده منصوب شدند، مانند وزارت جنگ که به یاو گالانت، فرمانده سابق منطقه جنوبی اعطا شد.

وزارت امور خارجه به اسرائیل کاتز یکی از سران حزب لیکود و سخنگوی سابق ارتش و وزارت حمل و نقل به میری رگو محوّل شد.

ایتامار بن گویر رهبر حزب «قدرت یهود»، سمت وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «بزلیل اسموتریچ» رهبر حزب «صهیونیسم مذهبی»، منصب وزیر دارایی را به دست آورد. وی همزمان وزیر جنگ هم هست و این سمت در چارچوب مذاکرات اخیر در کنست (پارلمان)رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه نتانیاهو ایجاد شد.

آریه دری رئیس حزب مذهبی «شاس»، نیز دو وزارت همزمان یعنی وزارت داخلی و وزارت سلامت را به دست آورد.

انتظار می رود که دولت حمایت اکثریت 64 نماینده کنست را به دست آورد و این امر، مراسم تحلیف رسمی امروز کابینه نتانیاهو را تضمین می کند، زیرا یائیر لاپید، نخست وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی معتقد است که روزهای برقراری کابینه جدید طولانی نخواهد بود.

نتانیاهو پیش از این بین سال های 1996 تا 1999 میلادی و همچنین در دوره 2009 تا 2021 میلادی ریاست چندین کابینه را بر عهده داشت و به اندازه این مدت در منصب ریاست کابینه یک نفر در تاریخ رژیم صهیونیستی بی سابقه است.

کانال 12 عبری گزارش داد اعلام مراسم سوگند کابینه پس از یک سری تنش بین شرکای انتخاباتی بنیامین نتانیاهو و ائتلاف کنندگان با وی و ادامه یافتن مذاکرات بین نتانیاهو و و اعضای حزب «علم تورات» صورت گرفت.

نتانیاهو با احزاب راست‌گرای از جمله «صهیونیسم مذهبی»، «قدرت یهود»، «نوعام»، «شاس» و «اتحاد یهودیت توراتی» بر سر سازوکار توزیع مناصب وزارتی بین آنها و حوزه اختیارات وزرا، به توافق رسید.

شایان ذکر است هزاران شهرک نشین صهیونیست از ابتدای هفته گذشته در اعتراض به تشکیل کابینه جدید به ریاست نتانیاهو به خیابان های یافا و تل آویو آمدند و مدعی شدند که در کابینه جدید جنایتکاران محکوم شده با اتهامات جنایی و چهره های افراطی حضوردارند.

پربیننده ترین خبرها