سازمان ملل قطعنامه ضد صهیونیستی را تصویب کرد

سازمان ملل قطعنامه ضد صهیونیستی را تصویب کرد
شنبه 10 دی 1401 - 11:18

سازمان ملل درخواست فلسطین برای صدور حکمی قانونی از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره ماهیت حقوقی اشغالگری اسرائیل در سرزمین فلسطین را با اکثریت آرا تصویب کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری "معا" فلسطین، مجمع عمومی سازمان ملل بامداد امروز (شنبه) با اکثریت آرا پیش‌نویس فلسطینی درخواست برای صدور حکمی قانونی از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره ماهیت حقوقی اشغالگری اسرائیل در سرزمین فلسطین از جمله قدس اشغالی را تصویب کرد.

خبرگزاری معا گزارش داد، ۸۷ کشور عضو به این پیش‌نویس رای موافق داده و در مقابل 26 عضو با آن مخالفت کرده و ۵۳ کشور نیز در رای‌گیری شرکت نکردند.

ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل نیز از هیئت‌هایی که از این پیش‌نویس حمایت کرده و به آن رای موافق دادند، تشکر کرد.

منصور گفت: سازمان ملل با این رای‌گیری خواستار صدور حکمی از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره نقض حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و نیز اشغالگری، شهرک‌سازی و الحاق اراضی فلسطینی به اراضی اشغالی است و این رای‌گیری تنها یک روز پس از تشکیل کابینه اسرائیل انجام شد که توسعه شهرک‌سازی‌ها را در راس برنامه‌های خود قرار داده است.

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در ادامه نیز تاکید کرد: ما اطمینان داریم شما اگر به مشروعیت بین‌المللی و قوانین بین‌المللی باور داشته باشید، حکم دادگاه را زمانی که صادر کند، تایید خواهید کرد.

کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل ماه نوامبر بنا به پیشنهاد فلسطین با صدور حکمی، از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست استفساریه خود را درباره "ماهیت حقوقی اشغالگری استعماری اسرائیل" در سرزمین فلسطین از جمله قدس اشغالی اعلام کند.

پربیننده ترین خبرها