انهدام پهپادهای متخاصم با سامانه بومی ۱۵ خرداد و عملیات بیچینگ با تانک‌ها و نفربرها 

انهدام پهپادهای متخاصم با سامانه بومی ۱۵ خرداد و عملیات بیچینگ با تانک‌ها و نفربرها 
شنبه 10 دی 1401 - 17:41

در ادامه مرحله عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401، نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به انهدام پهپادهای متخاصم با سامانه بومی ۱۵ خرداد و عملیات بیچینگ با تانک‌ها و نفربرها مبادرت کردند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر این گزارش، در این بخش از رزمایش پهپادهایی که در قالب نیروی متخاصم سازماندهی شده بودند قصد ورود به منطقه عمومی رزمایش را داشتند، طی فرایند عملیاتی (کشف، شناسایی، رهگیری، درگیری و انهدام) ابتدا توسط طیف گوناگون سامانه‌های راداری نیروی پدافند هوایی ارتش کشف و پس از شناسایی در مرکز فرماندهی و کنترل رعد نیروی پدافند هوایی ارتش، به سامانه‌ بومی ۱۵ خرداد واگذار شد و تحت کنترل آن مرکز با شلیک موفق موشک نسبت به انهدام پهپادهای مهاجم اقدام شد.

رزمایشبه گزارش مهر، در ادامه مراحل اصلی این رزمایش و در یک عملیات مشترک نیروی دریایی و نیروی زمینی، یک فروند ناو آبی خاکی تنب، تانک‌های T-72 و نفربرهای BMP-2 را برای اجرای عملیات بیچینگ یا تصرف سرپل از دریا به ساحل دشمن منتقل کرد.

در این عملیات، ناو آبی خاکی، تنب به حدی خود را به نزدیکی ساحل رساند که بتواند با گشودن درب سه تکه خود، تجهیزات زرهی را در ساحل پیاده کند. جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در منطقه خلیج فارس ناوگان نیروبر سنگین با قابلیت جابجایی ادوات زرهی دارد.

مرحله عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 از دیروز (جمعه) با رمز یا زهرا (سلام‌الله علیها) در مناطق جنوب شرق، سواحل مکران، حد فاصل شرق تنگه هرمز تا نزدیکی بندر گواتر و دریای عمان تا مدار 10 درجه در شمال اقیانوس هند آغاز شده است.

پربیننده ترین خبرها