بحرینی‌ها یاد و خاطره شهید آیت الله النمر را گرامی داشتند + عکس

بحرینی‌ها یاد و خاطره شهید آیت الله النمر را گرامی داشتند + عکس
يکشنبه 11 دی 1401 - 10:19

گروهی از مردم بحرین با برگزاری راهپیمایی یاد و خاطره آیت الله نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان را که به دست آل سعود به شهادت رسید، گرامی داشتند.

العالم - بحرین

اهالی جزیره ستره و شهرک السنابس در بحرین در راهپیمایی جداگانه خود سال جدید میلادی را با محکوم کردن عادی سازی روابط بین منامه و تل آویو و فریاد علیه روند سازش با رژیم صهیونیستی آغاز کردند.

آنها همچنین با در دست داشتن تصاویر شهید آیت الله نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان که حکومت سعودی وی را هفت سال پیش اعدام کرد، یاد و خاطر او را گرامی داشته و با خانواده و ملت عربستان ابراز همبستگی کردند.

آیت الله نمر پس از چهار سال زندان در ۱۲ دی ماه ۱۳۹۴ (دوم ژانویه ۲۰۱۶) از سوی آل سعود گردن زده شد. این اقدام عربستان با موجی از اعتراضات مردم عربستان، مراجع و شیعیان جهان و سازمان های منطقه ای و بین المللی مواجه شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی همچنین تصاویر آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شعیان بحرین را در دست داشته و یاد و خاطره شهیدان بحرینی از جمله شهید السید هاشم را در چارچوب مراسم و آیین های تحت عنوان "ای ستره ما می آییم" گرامی داشتند.

بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ تاکنون صحنه قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است و طی این مدت بیش از ۱۱ هزار شهروند بحرینی به اتهامات واهی بازداشت و از شمار زیادی از مخالفان سلب تابعیت شده است.

بحرینی‌ها از 14 فوریه 2011 علیه درد و رنج‌هایی که از دهه‌ها پیش آن را به ارث برده بودند، قیام خود را آغاز کرده‌اند، اما هربار با فجیع‌ترین شکل سرکوب و قتل و کشتار از سوی نظامیان آل خلیفه مواجه شده‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها