برگزاری انتخابات و انحلال شبه نظامیان مطالبه مردم لیبی است

برگزاری انتخابات و انحلال شبه نظامیان مطالبه مردم لیبی است
سه شنبه 13 دی 1401 - 11:09

وزیر دفاع سابق لیبی گفت که مردم این کشور خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، انحلال گروه های شبه نظامی و خلع سلاح آنها هستند.

العالم - لیبی

به گزارش پایگاه خبری عربی۲۱ ، «محمد البرغاثی» افزود که دو موضوع مهم که مردم لیبی در سال جدید توقع حل آن را دارند، انتخابات ریاست جمهوری بر اساس یک قانون اساسی توافقی و انحلال شبه نظامیان مسلح و خلع سلاح آنها است که به نوبه خود موجب یکسان سازی نهاد نظامی کشور می شود.

وی ادامه داد که اگر نماینده سازمان ملل بتواند همین دو موضوع را تحقق بخشد، کاری کرده که خود لیبیایی ها هم از آن ناتوان بوده اند.

وزیر دفاع سابق لیبی ادامه داد که «عبدالله باتیلی» فرستاده سازمان ملل در لیبی تاکنون چندین بار با روسای ستاد مشترک ارتش لیبی دیدار کرد تا آنها را برای یکسان سازی نهاد نظامی کشور متقاعد کند و این باعث شد که کمیته نظامی ۵+۵ تاکنون به کار خود ادامه دهد.

با گذشت نزدیک به ۱۲ سال از انقلاب لیبی و سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور این کشور، لیبی هنوز روی آرامش را ندیده و همچنان با چالش های فراوانی روبه رو است. طرابلس پایتخت لیبی و اطراف آن در سال جاری میلادی شاهد درگیری گروه های مسلح بود که در آن ده ها نفر کشته یا زخمی شدند. این درگیری‌ها به دنبال تشدید بحران سیاسی میان دولت وحدت ملی به ریاست «عبدالحمید الدبیبه» و دولت مکلف به ریاست «فتحی پاشاغا» روی داد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها