اتحادیه اروپا خواستار خلع سلاح کره شمالی شد

اتحادیه اروپا خواستار خلع سلاح کره شمالی شد
چهارشنبه 14 دی 1401 - 03:53

سخنگوی سرویس خارجی اتحادیه اروپا گفت کره شمالی باید با برداشتن گام‌های معتبر و قابل راستی‌آزمایی، مسیر خلع سلاح اتمی کامل و غیرقابل بازگشت را طی کند.

العالم - اروپا

در ادامه واکنش‌های جهانی به آزمایش‌های موشکی مکرر کره شمالی و تنش‌زایی در منطقه شرق آسیا، اتحادیه اروپا خواستار خلع سلاح برگشت‌ناپذیر کره شمالی شد.

سخنگوی سرویس خارجی اتحادیه اروپا شامگاه سه‌شنبه برای دومین روز پیاپی، در بیانیه‌ای مجدد از کره شمالی خواست که به خلع سلاح اتمی کامل و برگشت‌ناپذیر تن بدهد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، در این بیانیه آمده است که پیونگ‌یانگ باید با برداشتن گام‌های معتبر و قابل راستی‌آزمایی، مسیر خلع سلاح اتمی کامل و غیرقابل بازگشت را طی کند.

اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه نیز با درخواست از کره شمالی برای توقف تنش‌زایی در شرق آسیا، خواستار پایان آزمایش‌های موشکی این کشور شده بود.

از سوی دیگر، خبرگزاری دولتی کره جنوبی «یونهاپ» با اشاره به تصویر منتشر شده از رهبر کره شمالی مقابل موشک‌های بالستیک با کلاهک اتمی، نوشت این کشور حدود ۱۵ تا ۶۰ عدد از این کلاهک‌ها در اختیار دارد.

پیش از این در بامداد یکشنبه ارتش کره جنوبی اعلام کرده بود که همسایه شمالی آن در ساعات اولیه سال نو میلادی، یک موشک بالستیک کوتاه‌برد شلیک کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها