نجباء: تا خروج آخرین سرباز آمریکایی به خون‌خواهی شهید سلیمانی و ابومهدی ادامه می‌دهیم

نجباء: تا خروج آخرین سرباز آمریکایی به خون‌خواهی شهید سلیمانی و ابومهدی ادامه می‌دهیم
چهارشنبه 14 دی 1401 - 18:27

سخنگوی جنبش نجباء عراق در گفت‌وگویی تأکید کرد که خون‌خواهی از شهدای مقاومت تا خروج آخرین سرباز آمریکایی از عراق ادامه خواهد داشت.

العالم - عراق

«نصر الشمری» سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در گفتگویی تلویزیونی گفت تا زمانی که دولت و مجلس عراق پیگیراخراج نظامیان آمریکایی نباشند، گزینه‌ای جز توسل به همه شیوه‌های مقاومت، شامل عملیات مسلحانه، باقی نمی‌ماند.

او در ابتدا به شایعه توافق پشت‌پرده میان گروه‌های مقاومت عراق و احزاب سیاسی برای چشم‌پوشی از انتقام خون شهیدان سلیمانی و المهندس، واکنش نشان داد و تصریح کرد: «هیچ فرد و جریانی اجازه ندارد از جانب ما حرفی بزند. از طرف نُجَباء اطمینان خاطر می‌دهم که خون‌خواهی را تا خروج آخرین سرباز تروریست آمریکایی از اراضی عراق متوقف نخواهیم کرد؛ از هرکسی هم که عملیات ضداشغالگری انجام دهد حمایت می‌کنیم و حتی مفتخریم که گاهی عملیات دیگران را نیز به ما نسبت می‌دهند».

مهندس «نصر الشَمَّری» سکوت و انفعال طیفی از سیاسیون عراقی در قبال ترور مهمان ویژه این کشور که با دعوت رسمی وارد فرودگاه بغداد شده بود را «شرم‌آور» توصیف کرد و افزود: «این اوج خفت و ترس را نشان می‌دهد؛ نه، بهتر است بگوییم اوج طمع به ته‌مانده سفره آمریکا!»

وی به‌طور خاص از رئیس پارلمان عراق یاد کرد و خطاب به «الحلبوسی» ادامه داد: «مباهات می‌کنیم که گُل سرسبد جوانان عراقی را فدا کردیم تا استان‌های شما را ـ که جزو میهن ماست ـ آزاد کنیم و بتوانید به منازلتان برگردید. اگر ابومهدی و حاج‌قاسم، بیش از ۱۱ هزار شهید، ۳۰ هزار جانباز و ده‌ها هزار رزمنده حشد نبودند، آیا اکنون بر صندلی ریاست پارلمان تکیه می‌زدی یا اینکه عضوی از داعش بودی؟! در آزادسازی مناطق اشغالی نقشی نداشتید و حالا در تقسیم ثروت‌ها یا مناصب قدرت به‌دنبال سهم‌خواهی هستید و خود را نماینده کل عراق می‌خوانید! از خون‌خواهی فرماندهان شهید هم شانه خالی می‌کنید و آن را یک مطالبه محدود به شیعیان جلوه می‌دهید!»

سخنگوی نُجَباء سپس با تمجید از مصوبه اخراج بیگانگان، آن را شریف‌ترین قانون پارلمان عراق از ابتدای تأسیس تا کنون دانست و گفت: این مصوبه اکنون کجاست؟! چه اتفاقی برایش افتاد؟! تا زمانی که دولت و مجلس پیگیر تحقق آن نباشند، گزینه‌ای جز توسل به همه شیوه‌های مقاومت، شامل عملیات مسلحانه، باقی نمی‌ماند.

الشَمَّری در ادامه خطاب به «محمد شیاع السودانی» اظهار داشت: «جناب نخست‌وزیر! در راستای اجرای مصوبه پارلمان، برای ما یک جدول زمانی جهت اخراج نیروهای آمریکایی که مرتکب این جنایت شنیع در خاک عراق شدند، تعیین کنید. ما با تمام توان پشت شما خواهیم ایستاد و حمایت خواهیم کرد؛ اما اگر در این باره سکوت کنید، ما سکوت نخواهیم کرد».

وی همچنین مسئولان و مقامات عراقی را مخاطب قرار داد و خاطرنشان ساخت: «شما هرآنچه که در زندگی دارید، از مقام و جایگاه و اعتبار، مرهون فداکاری و خون شهیدان سلیمانی، المهندس و رزمندگان مقاومت است. پس منصف و قدرشناس باشید».

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در خاتمه تأکید کرد: «در حق شهید ابومهدی المهندس انصاف رعایت نشد؛ حتی نزدیک‌ترین افراد به او نیز در حقش کم گذاشتند. آیا از منش و روش او محافظت شد؟ آیا دستاورد بزرگ دولتی یا دانشگاه یا فرودگاه و... به اسم او در عراق نام‌گذاری شد؟ متأسفانه قاتلان ابومهدی و حاج‌قاسم کماکان در اراضی عراق حضور دارند. این انصاف نیست که سفارت آمریکا همچنان آشکارا در حاکمیت عراق دخالت دارد و سفیر ایالات‌متحده به‌طور مستمر با وزرا و رئیس بانک مرکزی دیدار می‌کند. جالب اینجاست که جناب نخست‌وزیر چندی پیش گفته بود مسئولان حق چنین دیدارهایی را ندارند. نمی‌دانم این خانم سفیر، عراقی است یا بیگانه؟! اگر عراقی است به ما بگویند!».

پربیننده ترین خبرها