الحشد الشعبی: تعقیب قضایی متهمان ترور سرداران مقاومت ادامه دارد

الحشد الشعبی: تعقیب قضایی متهمان ترور سرداران مقاومت ادامه دارد
چهارشنبه 14 دی 1401 - 11:57

معاون سازمان الحشد الشعبی در امور عملیاتی تاکید کرد که تعقیب قضایی افراد متهم به انجام یا همکاری در جنایت ترور سرداران مقاومت در عراق، طبق قانون و برای تحقق عدالت ادامه دارد.

العالم ـ عراق

«یاسر العیساوی» معاون سازمان الحشد الشعبی در امور عملیاتی شب گذشته (سه‌شنبه، ۱۳ دی) ضمن تاکید بر گسترده‌بودن برنامه‌های امسال برای بزرگداشت سالروز شهادت سرداران مقاومت در بین مردم عراق، تایید کرد که پیگرد قانونی پرونده ترور طبق موازین قانونی ادامه دارد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، العیساوی در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت: «جنایت ترور رهبران پیروزی، تمام قوانین بین‌المللی و بشردوستانه و کنوانسیون‌ها و توافقات منعقدشده با دولت عراق را نادیده گرفته است».

وی افزود: «دو فرمانده ما، شهید ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی چراغ راه مبارزان جنگ با تروریسم بودند و توانستند تمامی صفوف امنیتی و نظامی را در صحنه درگیری متحد کنند؛ آن‌ها حتی داوطلبانی را که به دعوت مرجع تقلید در جهاد کفائی شرکت کرده بودند، تربیت و آماده دفاع کردند».

معاون الحشد الشعبی ادامه داد: «عراقی‌ها علی‌رغم جهت‌گیری‌های سیاسی مختلف این مناسبت را گرامی داشتند؛ در مراسمات سومین سالگرد شهادت سرداران مقاومت، شاهد حضور گسترده‌ای از مردم در اماکن مذهبی برای بزرگداشت شهادت آنان و رد جنایت دولت قبلی آمریکا بودیم».

العیساوی در ادامه خاطرنشان کرد: «ما به تعقیب قضایی افرادی که در این جنایت دست داشته‌ و یا کسانی در اجرای آن همکاری کرده‌اند، طبق قانون و برای تحقق عدالت ادامه می‌دهیم».

به گزارش فارس، پیش از این «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشدالشعبی نیز در سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، تأکید کرده بود که دشمنان آمریکایی در قضیه ترور فرماندهان محور مقاومت، شکست خورده و نتوانستند با حربه ترور، اراده ملت‌های ما را از بین ببرند.

«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق هم روز گذشته در پیامی توئیتری نوشت: هدف قرار دادن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی و به شهادت رساندن آن‌ها، در تمام پروتکل‌های حقوقی و قوانین بین‌المللی محکوم است.

پربیننده ترین خبرها