سردار رمضان شریف در گفتگو با العالم: سردار سلیمانی معادلات اشغالگران را به هم زد/ حمایت سردار از جبهه مقاومت در کرانه‌باختری/ عربستان با چراغ سبز و حمایت صهیونیست‌ها به یمن حمله کرد/ سردار سلیمانی در حمایت از مردم یمن از هیچ کمکی دریغ نکرد/ شناخت بالای سردار سلیمانی از ظرفیت های کشورهای اسلامی و اقدامات لازم برای مقابله با اشغالگران/ حضور سردار در عراق فضای رعب و وحشت از حضور داعش را شکست/ تجمیع همه دیدگاه ها زیر پرچم رهبر معظم انقلاب اولویت اول حاج قاسم بود

سردار رمضان شریف در گفتگو با العالم: سردار سلیمانی معادلات اشغالگران را به هم زد/ حمایت سردار از جبهه مقاومت در کرانه‌باختری/ عربستان با چراغ سبز و حمایت صهیونیست‌ها به یمن حمله کرد/ سردار سلیمانی در حمایت از مردم یمن از هیچ کمکی دریغ نکرد/ شناخت بالای سردار سلیمانی از ظرفیت های کشورهای اسلامی و اقدامات لازم برای مقابله با اشغالگران/ حضور سردار در عراق فضای رعب و وحشت از حضور داعش را شکست/ تجمیع همه دیدگاه ها زیر پرچم رهبر معظم انقلاب اولویت اول حاج قاسم بود
پنج‌شنبه 15 دی 1401 - 07:50

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جنگ 33 روزه گفت: اولین شکست جدی صهیونیست‌ها در همین جنگ و از حزب‌الله لبنان است که هم حضور سردار سلیمانی و هم کمک‌های نیروی قدس به فرماندهی ایشان را در آنجا داریم، سردار سلیمانی معادلات اشغالگران را بهم زد.

العالم - ایران / سیاسی

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفتگو با شبکه العالم در خصوص فلسفه تاسیس سپاه قدس گفت: توانمندسازی امت اسلامی برای بازپس‌گیری قبله اول مسلمین و همچنین کمک به مردم فلسطین و سایر بلاد اسلامی که مورد هجوم اشغالگران و آمریکایی‌ها قرار گرفتند، از جمله ماموریت‌های سپاه قدس است، در همین راستا سردار سلیمانی با ایمان و استحکام شخصیتی و همچنین نبوغی که در فراهم کردن نیازهای جبهه مقاومت داشت وارد این عرصه شدند.

شناخت سردار سلیمانی از ظرفیت های کشورهای اسلامی و اقدامات لازم برای مقابله با اشغالگران

وی با مقایسه دوران قبل از فرماندهی سردار سلیمانی و پنج سال پس از فرماندهی ایشان گفت: این مقایسه شناخت سردار سلیمانی از ظرفیت‌های کشورهای اسلامی از جمله فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و … را به خوبی نشان می‌دهد، ایشان شناخت خوبی از دشمن و اقدامات و استحکامات لازم برای مقابله با آن داشتند، از طرف دیگر همه این دست‌آوردها محصول تدابیر رهبر معظم انقلاب و اعتماد ایشان و سایر فرمانده های سپاه به سردار سلیمانی است.

سردار سلیمانی معادلات اشغالگران را بهم زد

سخنگوی سپاه پاسداران حضور سردار سلیمانی در سپاه قدس را فرصتی مناسب برای حمایت از مردم فلسطین و توانمندسازی آنها و عقب‌نشینی‌های پی‌درپی صهیونیست‌ها دانست و گفت: صهیونیست‌ها پیش از حضور جدی سپاه قدس و فرماندهی سردار سلیمانی سودای از نیل تا فرات را داشتند، نیروی قدس سپاه و توانمندسازی جبهه مقاومت به مرحله‌ای رسید که صهیونیست‌ها این استراتژی را کنار گذاشتند و مجبور شدند دیوار بلندی را در نقاط تلاقی با سرزمین‌های اشغالی احداث کنند و پذیرفتند که امکان گسترش جغرافیایی برای آنها وجود ندارد و حفظ سرزمین‌های اشغال شده هدف اول آنها شد.

حمایت سردار سلیمانی از جبهه مقاومت در کرانه‌باختری

رمضان شریف در تشریح استراتژی شهید سلیمانی در توانمندسازی جبهه مقاومت، گفت: سال‌های پی‌درپی اشغالگران صرفا از ناحیه غزه دچار بحران می‌شدند اما تدبیری از رهبر انقلاب به نیروی قدس ابلاغ شده بود که براساس آن، ایشان خواستار تجهیز کرانه‌باختری برای رویارویی با اشغالگران بودند که امروز نه تنها در غزه بلکه در کرانه باختری و سرزمین‌های 1948 شاهد انگیزه مضاعف نسل سوم و چهارم فلسطینی‌ها برای مبارزه با اشغالگران و بازپس گیری سرزمین‌های خود هستیم، این مهم را ماه عسل نگاه بلند، عمیق و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر سردار سلیمانی در توانمندسازی جبهه مقاومت بود.

افزایش توان عملیاتی حزب‌الله پس از حضور سردار سلیمانی در سپاه قدس

رمضان شریف در گفتگو با العالم در تشریح نقش سردار سلیمانی در لبنان و توانمندسازی حزب‌الله گفت: پس از فرماندهی سردار سلیمانی، قدرت حزب‌الله بسیار بیشتر و حضور میدانی آنها مشهود‌تر شد؛ روابط نزدیک سردار با سید مقاومت به گونه‌ای‌ بود که سیدحسن نصرالله می گوید که "پیروزی‌های لبنان بعد از سردار سلیمانی را مدیون کمک‌های ایشان می دانیم".

وی افزود: اولین شکست جدی صهیونیست‌ها در جنگ 33 روزه و از حزب‌الله لبنان است که هم حضور سردار سلیمانی و هم کمک‌های نیروی قدس به فرماندهی ایشان را در آنجا داریم، این صحبت ما نیست بلکه صحبتی است که وینوگراد که از سوی اشغالگران برای بررسی این پرونده انتخاب شده بود اعلام کرد که باید بپذیریم با اینکه مدعی بودیم که حتی اگر تمام کشورهای عربی با هم متحد شوند قادر به شکست ما نیستند اما در جنگ 33 روزه حزب‌الله بر پایه‌های آموزه‌های دفاع مقدس و مشورت‌ها و کمک‌های میدانی سردار سلیمانی اولین شکست به ما تحمیل شد.

حضور سردار سلیمانی در عراق و ساماندهی نیروهای مردمی فضای رعب و وحشت از حضور داعش را شکست

سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه داعش با بهره‌گیری از استخبارات حزب بعث عراق موفق شد استراتژی وحشت را در عراق دنبال کند و شهرهای بزرگی مانند موصل را تصرف و در آستانه حمله به کاظمین و بغداد بود، گفت: حضور سردار سلیمانی با بهره‌گیری از سازمان حشدالشعبی که متشکل از نیروهایی بودند که در دفاع مقدس نیز تجربه جنگ با صدام را داشتند، فضای روانی و رعب و وحشت از حضور داعش را شکست و به مردم و مسئولین عراق این امید را داد که امکان شکست داعش وجود دارد و در کنار این موضوع فتوای مرجعیت عراق کمک بسزایی در تغییر فضای حاکم بر عراق کرد و جبهه گسترده علیه تروریست‌ها شکل گرفت.

وی با اشاره به سازماندهی میدان در مبارزه با داعش گفت: سردار سلیمانی، رزمندگان لشکر بندر سابق که حالا حشدالشعبی بودند و برخی از فرماندهان با سابقه ایران که در دفاع مقدس تجارب خوبی در جنگ‌های شهری داشتند را به میدان آورد و در مقطعی از برخی از فرمانده‌های حزب الله لبنان استفاده خوبی کرد و اولین شکست ها را به داعش وارد کرد.

عربستان با چراغ سبز و حمایت صهیونیست‌ها به یمن حمله کرد

رمضان شریف با اشاره به تحولات یمن و نقش سردار سلیمانی در این میدان، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت در راستای کمک به مردم فلسطین باید دوستان و دشمنان این مردم را بشناسد، یمنی‌ها نسبت به موضوع بیت‌المقدس و فلسطین یک انگیزه ذاتی داشتند، بزرگترین تجمعات در حمایت از مردم فلسطین در کشورهای اسلامی بعد از ایران در یمن انجام می‌شود هم قبل از درگیری با امارات و سعودی هم پس از آن.

وی افزود: سعودی اقدامات نظامی برای سرکوب مردم یمن را تقریبا با چراغ سبز و حمایت صهیونیست‌ها شروع کرد، از آنجا که سردار سلیمانی ماموریت‌اش مقابله با صهیونیست‌ها بود این پیوند خود به خود ایجاد شد.

سردار سلیمانی در کمک به مردم یمن از هیچ اقدامی دریغ نکرد

رمضان شریف در پاسخ به سوالی درباره کمک ایران به یمن در خصوص تقویت قدرت نظامی این کشور تاکید کرد: یمنی‌ها پیش از تعرض سعودی و امارات نیز از نظر نظامی شرایط خوبی داشتند و یکی از قدرت‌های موشکی منطقه بودند، هرچند تلاش دولت‌های وابسته پیش از آغاز جنگ در راستای کاهش بنیه دفاعی یمن بود اما پس از درگیری با سعودی، یمنی‌ها توانستند از بنیه دفاعی قبلی خود هم استفاده کنند و همچنین سردار سلیمانی در کمک به آنها از هیچ اقدامی دریغ نکرد.

سخنگوی سپاه افزود: هر کشوری که مورد تهاجم قرار می گیرد مردم آن کشور از هر روزنه ای برای تقویت قدرت نظامی خود استفاده می کند. ما در دفاع مقدس زمانی که مورد تهاجم حزب بعث قرار گرفتیم با آنکه هشتاد و اندی کشور پشتیبان حزب بعث بودند؛ اما روزنه هایی وجود داشت که ما از آنها بهره ببریم؛ بارها گفته شده که ما از لیبی و یا بعضا از سوریه موشک گرفتیم و یا از چینی ها تسلیحات نظامی گرفتیم، این طبیعت کشورهایی است که مورد تهاجم قرار می گیرند.

آمریکایی‌ها سردار سلیمانی را مسئول تمام شکست‌های خود می دانستند

سردار رمضان شریف در خصوص جنایت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اظهار داشت: یکی از دلایل عمده آمریکایی ها برای ارتکاب این جنایت آن است که سردار سلیمانی را مسئول تمام شکست های خود می دانستند. برآورد آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها آن بود که مدیریت و هدایت میدانی و حضور معنادار سردار نمی گذارد که طراحی های آنها به نتیجه برسد. آنها برای داعش سرمایه‌گذاری های کلان کرده بودند و در جریان مبارزات انتخاباتی خود رسما اعلام کردند که ما داعش را بوجود آوردیم و سردار قاسم سلیمانی را مسئول شکست و درهم پیچیده شدن طومار داعش می دانستند.

وی افزود: از سوی دیگر آنها همواره تلاش می کردند تا به مبدا گفتمان انقلاب اسلامی یعنی ایران نزدیک شوند. آنها مرتبا می گفتند که این قاسم سلیمانی است که خط جبهه مقاومت را امتداد بخشیده و ما را از مرزهای ایران فاصله داده است. بنابراین به این دو دلیل حداقلی که ذکر شد و نیز به دلیل کاریزمای شخصیتی حاج قاسم در میان مبارزان و کشورهای خواهان استقلال، پیدا کرده بود، طبیعی بود که آمریکایی ها او را مسوول تمام شکست‌های خود تلقی کنند.

انتقام خون سردار ادامه دارد

وی در خصوص انتقام خون شهید سردار سلیمانی اظهار داشت: انتقام در سطوح مختلف گرفته می شود، زدن پایگاه عین الاسد یک نشانه مهمی بود که بعد از پایان جنگ جهانی هیچ کسی جرات چنین کاری را نداشت. حال آنکه جمهوری اسلامی و فرزندان امام و رهبر معظم انقلاب اولین سیلی را زدند و در مراحل بعد نیز ما شاهد سیلی های بعدی هم بودیم و همچنان ادامه دارد.

شهادت سردار مسیر مقاومت را متوقف نکرده‌است / در طول سه سال گذشته شاهد رشد جریان مقاومت و افول جریان مقابل هستیم

سردار رمضان شریف در پاسخ به این سوال که آیا محور مقاومت و نیروی قدس سپاه پاسداران پس از شهادت سردار همچنان به این راه ادامه می‌دهد و یا تغییری در راهبردها و اهداف صورت گرفته است؟ گفت: در طول این سه سالی که از شهادت سردار میگذرد، به هر کدام از جغرافیای مقاومت که می‌نگرید شاهد رشد جریان مقاومت و افول جریان مقابل هستید. در فلسطین لبنان، عراق، یمن و افغانستان که این تقابل وجود داشته، به فضل الهی شاهد رشد جریان مقاومت هستیم. به عنوان نمونه قدرتی که امروز دولت سوریه دارد در واقع پس از برآمدن از پس تمام تهدیدهایی است که جریان حامی داعش ایجاد می کرد و در واقع این امر یکی از دستاوردهای جریان مقاومت است.

تجمیع همه دیدگاه ها زیر پرچم رهبر معظم انقلاب اولویت اول حاج قاسم بود

سردار رمضان شریف در پاسخ به این سوال که اگر سردار قاسم سلیمانی زنده بود با اغتشاشات اخیر در کشور چگونه برخورد می کرد، گفت: من فکر میکنم الان هم اگر حاج قاسم بود حتما اولویت اول ایشان این بود که همه دیدگاه ها را زیر پرچم رهبر معظم انقلاب جمع کند؛ و اگر ناخشنودی هایی وجود داشته باشد تلاش می کرد تا منشا ناخشنودی ها را مرتفع کند. حتما بارها شنیدید که ایشان نوع نگاهش به جمعیت های مختلف در کشور از امتیاز ویژه ای برخوردار است؛ زیرا نوع نگاهش به مسائل کشور یک نگاه بسته ای نبوده است. من احساس میکنم اگر حاج قاسم بود همان کاری را میکرد که سردار سلامی دارد انجام می دهد. و صادقانه به شما می گویم که در طول این مدتی که از اغتشاشات می گذرد، رهبر انقلاب حداقل سه یا چهار بار به فرمانده کل سپاه سفارش کردند که در مهار کردن اغتشاشات تلاش کنید که کسی آسیبی نبیند و میان جریانی که به هردلیلی اعتراض دارند با کسانی که وابسته به سیستم های جاسوسی هستند و تعمدا به دنبال اغتشاش هستند، تفکیک صورت بگیرد. کسانی که اعتراضاتی دارند، تفکیک قائل بشود.

وی افزود: نکته آخر آنکه در این 43 سال ما مشابه این حوادث را داشتیم و همواره آنها را به فرصتی برای تداوم راه شهدا و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی تبدیل کردیم، و این مرحله هم مرحله سختی نیست و انشاالله این اتفاق خواهد افتاد.

پربیننده ترین خبرها