اظهارات رابرت مالی در مورد ناآرامی های ایران همزمان با اعدام زنی در آمریکا

اظهارات رابرت مالی در مورد ناآرامی های ایران همزمان با اعدام زنی در آمریکا
پنج‌شنبه 15 دی 1401 - 08:11

رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا همزمان با اعدام زنی در کشورش با تزریق مرگبار که بازتاب گسترده ای داشته است، در مورد بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر ایران اظهار نظر کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش اسپوتنیک، مذاکره کننده ارشد آمریکا در تازه ترین اظهارات خود گفت:" مهدی محمدی ‌فرد و محمد بروغنی 18 و 19 ساله دو تن از جوانان ایرانی هستند که در دادگاه‌های ساختگی به اعدام محکوم شده‌اند".

رابرت مالی ادعا کرد: "جهان نظاره‌ گر است. رهبران ایران باید به جوانان خود گوش دهند، نه این که آنها را بکشند".

این در حالی است که ایالات متحده آمریکا که مدعی دفاع از حقوق بشر است و همواره کشورهای غیرهمسو با خود را به نقض حقوق بشر متهم می کند، یک زن را با تزریق مرگبار اعدام کرد.

خبر اعدام "امبر مک لافین" اولین زن تراجنسیتی در آمریکا که بازتاب گسترده ای در رسانه های این کشور داشته، در حالی است که شخصیت های سیاسی و مدنی بسیاری خواستار لغو حکم این اعدام شده بودند.

آنها معتقد بودند مادر امبر، وی را در کودکی رها کرده بود و پدرخوانده اش بصورت مکرر به وی حمله کرده و چندین بار این زن دست به خودکشی زده بود.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا گزارش داد، کامپ، وکیل این زن گفت: "اعدام مک لافلین تمام نقص های سیستم قضایی را برجسته می کند و یک بی عدالتی بزرگ از جهت مختلف است".

وی افزود: "این اعدام شکست های سیستماتیک در طول زندگی امبر را ادامه می دهد. هیچ مداخله ای برای شفاعت و محافظت از او در دوران کودکی و نوجوانی صورت نگرفت. همه اشتباهات برای او رخ داد".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها