الفیاض: رهبران پیروزی بر تروریسم برای عراق ایستادگی کردند

پنج‌شنبه 15 دی 1401 - 14:28

بغداد، پایتخت عراق امروز پنجشنبه شاهد برگزاری مراسم رسمی سومین سالگرد شهادت رهبران پیروزی بود که با حضور نخست وزیر، نمایندگان، قوه قضائیه، شخصیت ها و رهبران سیاسی و امنیتی عراق برگزار شد.

العالم - عراق

فالح الفیاض، رئیس حشد الشعبی در افتتاحیه مراسم رسمی سومین سالگرد شهادت «رهبران پیروزی بر تروریسم» اظهار داشت: «ما به نخست وزیر قول می دهیم که نیروهای حشد شعبی منظم و تحت امر او باشند.»

وی با تاکید بر این که جمعیت مردمی و نیروهای امنیتی مسیر پیروزی بر گروه های تروریستی داعش را ترسیم کرده اند، خاطرنشان کرد: «رهبران پیروزی بر تروریسم برای عراق ایستادگی کردند آن هم در سخت ترین شرایطی که این کشور پشت سر گذاشت. عراق امروز به دوران قبلی ثبات و امنیت خود بازگشته است.»

وی افزود: شهید المهندس جان خود را در راه دفاع از این کشور نثار کرد و شادی پیروزی عراق را محقق نمود. حشد الشعبی و نیروهای امنیتی مسیر پیروزی بر گروهک های تروریستی داعش را ترسیم کردند.

رئیس حشد الشعبی در برابر همگان متعهد شد که «حشد الشعبی از عراق دفاع کند» و بار دیگر بر این قول خود تأکید کرد که «حشد الشعبی الگوی انضباط و اطاعت خواهد بود».

الفیاض یادآور شد: «شهید المهندس، فرزند دلاور عراق جان خود را وقف دفاع از کشور کرد، چگونه می توانیم برای شهید سلیمانی که در اقصی نقاط کشور همراه با ما جنگید، عزاداری نکنیم؟»

الفیاض در پایان سخنان خود گفت: «شهیدان المهندس و سلیمانی الگویی برای جوانان و نسل بالنده ما هستند.»

این مراسم با سخنرانی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق، «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس نمایندگان و «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی ادامه یافت.

در این مراسم که در هتل الرشید بغداد برگزار شد، رهبران عراقی و مقامات سیاسی این کشور از جمله سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، معاون اول پارلمان، «محسن المندلاوی» نایب رئیس اول مجلس عراق و برخی شخصیت های دیگر حضور داشتند.

پربیننده ترین خبرها