رایزنی وزیران خارجه ایران و پاکستان پیرامون اوضاع فلسطین

رایزنی وزیران خارجه ایران و پاکستان پیرامون اوضاع فلسطین
جمعه 16 دی 1401 - 22:29

وزیر امور خارجه پاکستان از رایزنی تلفنی با همتای ایرانی‌ خود درباره اوضاع فلسطین اشغالی پس از اقدام توهین آمیز وزیر تندرو کابینه رژیم صهیونیستی در یورش به مسجدالاقصی خبر داد.

العالم - ایران

«بلاول بوتو زرداری» در حساب کاربری رسمی خود در توییتر اعلام کرد: با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین تلفنی رایزنی کردم.

وی با ابراز خرسندی از گفت‌وگو با امیر عبداللهیان افزود: در این ارتباط وضعیت فلسطین پس از اقدام اخیر وزیر رژیم صهیونیستی در یورش به مسجدالاقصی مورد بررسی قرار گرفت.

زرداری اعلام کرد: "پاکستان این اقدام تحریک آمیز اسرائیل را به شدت محکوم و بار دیگر بر موضع خود مبنی بر تشکیل کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای قبل از سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی تاکید می‌کند. "

وزارت امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای نقض حرمت مسجد الاقصی توسط وزیر رژیم صهیونیستی را قویا محکوم کرد و این اقدام را باعث تشدید اوضاع سرزمین‌های اشغالی فلسطین دانست.

ایتامار بن گویر وزیر جدید امنیت داخلی رژیم صهیونیستی چند روز پیش در اولین هفته کاری خود به همراه گروه دیگری از صهیونیست‌ها با حمایت نظامیان این رژیم در اقدامی تحریک‌آمیز به مسجد الاقصی یورش برد.

این اقدام با واکنش گسترده مسلمانان روبه‌رو شد و دولت‌های کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران این اقدام بن گویر را محکوم کردند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها