اظهارات جدید فرمانده صهیونیست درباره قدرت حزب‌الله

اظهارات جدید فرمانده صهیونیست درباره قدرت حزب‌الله
يکشنبه 18 دی 1401 - 16:26

یک فرمانده رژیم صهیونیستی حزب‌الله لبنان را بزرگ‌ترین تهدید تل‌آویو توصیف کرد و گفت در صورت حمله موشکی یگان رضوان، صهیونیست‌ها فرصت رفتن به پناهگاه را پیدا نخواهند کرد.

العالم - لبنان

یکی از فرماندهان رژیم صهیونیستی با تأکید بر این که حزب‌الله یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات این رژیم است، گفت: «ما می‌دانیم که آن‌ها-کماندوهای رضوان (یگان رضوان حزب‌الله)-این‌جا هستند و اگر موشک داشته باشند، زمانی برای پناه گرفتن وجود نخواهد داشت» زیرا شهرک مطله در شمال فلسطین اشغالی به مرز لبنان بسیار نزدیک است.

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، ژنرال اُ از فرماندهان رژیم صهیونیستی در خصوص تهدیدات حزب‌الله علیه تل‌آویو گفت: «حزب‌الله در مرز حضور دارد و بنابراین ما برای هرچیزی آمادگی داریم. این (تهدید حزب‌الله) بسیار واقعی است. هرگونه اصابت غیرقابل پیش‌بینی در کارزار «نبرد بین جنگ‌ها» [با سوریه] می‌تواند به یک درگیری بزرگ در لبنان منجر شود. یک موشک کاتیوشا به مهدکودکی در مطله برخورد می‌کند یا یک موشک ضدتانک به افرادی در مینسگاوام (شمال فلسطین اشغالی) اصابت می‌کند» و کل منطقه به آتش کشیده می شود.

وی همچنین از تجربه یگان رضوان سخن به میان آورد و گفت: «سربازان حزب‌الله در سوریه تجربه کسب کرده‌اند و اپراتورهای مستقل‌تری هستند و قدرت شلیک بیشتری دارند و از دیده‌بان‌ها و تشکیلات جنگی استفاده می‌کنند و اگر وارد مطله می‌شدند...» یک گزینه بسیار تاریک پیش رو خواهد بود.

وی در ادامه هشدار داد: «ما به این نقطه بسیار نزدیک شده‌ایم و می‌دانیم که آن‌ها می‌توانند بازگردند. مطله دوراهی‌‌هایی دارد. نیازی به یک رهبر نظامی چون ناپلئون نیست که ببیند حزب‌الله می‌تواند از سه چهار جهت حمله کند و همچنین مطله را با موشک هدف قرار دهد».

این فرمانده صهیونیست تصریح کرد که حزب الله از چند ماه پیش شروع به ساخت مواضع جدیدی کرد که از آن‌ها به عنوان دیده‌بانی استفاده می‌کند.

وی در این خصوص گفت: «احساس می‌شود که آن‌ها در حال بازگشت هستند» زیرا به صورت فعال در مرز گشت‌زنی می‌کنند و فعالیت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مرز را تحت بررسی قرار داده‌اند.

نام تکاوران حزب‌الله معروف به یگان «رضوان» است که برگرفته از نام «عماد مغنیه» فرمانده نظامی شهید حزب‌الله معروف به «حاج رضوان» می‌باشد؛ - فرمانده‌‌ای که صهیونیست‌ها در سال ۲۰۰۸ طی عملیاتی در دمشق وی را ترور کردند.

پیش از این نیز روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در یادداشتی با اشاره به مهارت بالای رزمندگان یگان رضوان در انجام حمله عنوان کرده بود که اعضای یگان رضوان در خط مقدم هر حمله حزب‌الله علیه تل‌‌آویو خواهند بود و عملیات نفوذ به شهرهای صهیونیستی در طول مرز فلسطین اشغالی به همراه موج شلیک موشک‌ها و راکت‌ها توسط آن‌ها صورت خواهد گرفت.

این روزنامه عبری همچنین با اشاره به اینکه نیروهای یگان رضوان سال‌ها در سوریه جنگیده‌اند و تجربه عملیاتی گسترده‌ای دارند، افزوده بود عمیات نفوذ، به اعضای یگان رضوان این امکان را می‌هد که درباره استقرار نیروهای تل‌آویو و زمان پاسخگویی به هر رویدادی اطلاعات بیشتری کسب کنند.

پربیننده ترین خبرها