نظامی صهیونیست: پیروزی در جنگ آینده با لبنان توهم است

نظامی صهیونیست: پیروزی در جنگ آینده با لبنان توهم است
يکشنبه 18 دی 1401 - 17:37

یک مقام نظامی صهیونیست با انتقاد از عملکرد رئیس سابق ستاد ارتش این رژیم اذعان کرد که این ارتش آمادگی برای جنگ ندارد و پیروزی در جنگ احتمالی با لبنان در آینده چیزی بیشتر از توهم نیست.

العالم ـ فلسطین اشغالی

یک مقام ارشد نظامی صهیونیست با انتقاد از طرح آویو کوخاوی رئیس سابق ستاد ارتش این رژیم برای تبدیل نظامیان اشغالگر به یک "ارتش مرگبار، موثر و مبتکر" گفت که طرح وی منجر به خسارت‌های جبران ناپذیر به نیروی زمینی، تعداد نیروها و همچنین نیروهای ذخیره ارتش خواهد شد.

این مقام نظامی اذعان کرد: اسرائیل ممکن است در آینده با نبرد سنگین و بی‌سابقه همراه با تهدیدات داخلی مواجه شود و این درحالی است که با کمبود نیرو مواجه هستیم.

این افسر صهیونیست همچنین از افشای یک حمله توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در عمق سوریه توسط کوخاوی انتقاد و از پیام آن تعجب کرد و ادامه داد: آیا آنها نمی دانند که ما به کامیون هشتم حمله کردیم؟ با این حال تصمیم گرفتند ابهام را حفظ کنند. ما در سوریه در حال رسیدن به اهداف هستیم، اما آنان در لبنان بی سر و صدا در حال تاسیس کارخانه هستند و به ساخت موشک‌های نقطه زن و دوربرد ادامه می‌دهند و ما پاسخ نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: زمانی که آنها (مقاومت لبنان) موشک‌های نقطه زن در اختیار داشته باشند، شرایط جنگ متفاوت خواهد بود و اینکه تصور شود در کمترین زمان به پیروزی دست یابیم توهمی بیش نیست.

این افسر همچنین با انتقاد از اختصاص کل بودجه ارتش رژیم صهیونیستی به فناوری‌های پیشرفته، از آینده و انسجام سیستم نیروهای ذخیره، عزل ده‌ها هزار نیروی ذخیره و کاهش تیپ‌ها ابراز نگرانی کرد.

وی در ادامه از ماهیت برنامه پنج ساله موسوم به «تنوفا» که خود کوخاوی آن را آماده کرده است، انتقاد کرد و گفت: تمامی این برنامه‌ها به ضرر نیروی زمینی خواهد بود که در نهایت عامل تعیین کننده در میدان نبرد است.

به گزارش ایرنا، «اسحاق بریک» ژنرال ارشد رژیم اسرائیل تایید اظهارات این مقام نظامی صهیونیست در واکنش به آن گفته است، من با افسران ارشد در خدمت، فرماندهان لشکر و افسران با درجه سرهنگ (فرماندهان تیپ) صحبت می‌کنم. وضعیت امروز در نیروی زمینی غم انگیز است و ارتش آماده جنگ و انجام هیچگونه حمله‌ای نیست.

وی ادامه داد: فناوری به تنهایی برای پیروزی در جنگ‌ها کافی نیست و حقیقت این است که در این باره یک واقعیت خیالی توسط فرماندهی ارتش و از طریق سخنگوی ارتش ایجاد شده است.

بریک همچنین تصریح کرد: در سال‌های اخیر انگیزه و روحیه رزمی نیروها از دست رفته و بسیاری از آنها آمادگی رفتن به خدمت رزمی را ندارند و همه گزارش‌های ناظران حاکی از عدم آمادگی ارتش برای جنگ است.

وی یادآور شد که "یک سال پیش یک بررسی درباره میزان مخالفت در ارتش انجام شد و نشان داد که ارتش ذخیره اعتماد خود را به فرماندهی از دست داده است.

بریک همچنین افزود: کوخاوی ارتشی را به هرتزی هالیوی رئیس جدید ستاد کل ارتش اسرائیل تحویل می‌دهد که از مشکلات وحشتناکی رنج می‌برد و اگر هالیوی برای حل آن حرکت و تلاش نکند، با شکاف عمیقی مواجه خواهیم شد.

پربیننده ترین خبرها