بغداد: فلسطین باید دغدغه نخست کشورهای عربی باشد/ «گروه ارتباط» برای اهتمام به قضیه فلسطین تشکیل شود

بغداد: فلسطین باید دغدغه نخست کشورهای عربی باشد/ «گروه ارتباط» برای اهتمام به قضیه فلسطین تشکیل شود
يکشنبه 18 دی 1401 - 20:56

وزیر امور خارجه عراق با تأکید بر حمایت این کشور از مسئله فلسطین گفت که از وجود یک جنبش علنی در ابراز همبستگی با فلسطین حمایت می‌کند.

العالم - عراق

فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق امروز یکشنبه میزبان جبریل الرجوب دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین بود و در این دیدار بر حمایت بغداد از فلسطین تأکید کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، طرفین در این دیدار راههای تقویت همکاری دوجانبه بین دو کشور و مسائل منطقه‌ای را بررسی کردند. حسین گفت که مسئله فلسطین یک امر درونی است که در جامعه، افکار عمومی و سیاست عراق بازتاب دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید مواضع گروههای فلسطینی یکی باشد تا حقوق ملت این کشور احقاق شود، تصریح کرد، عراق از وجود یک جنبش علنی در ابراز همبستگی با فلسطین و مسئله این کشور حمایت می‌کند و در این زمینه نیز هماهنگیهای منطقه‌ای و بین‌المللی باید صورت بگیرد.

وزیر خارجه عراق با بیان اینکه فلسطین باید دغدغه نخست کشورهای عربی باشد، خواستار تشکیل گروه تماسی شد که با مسئله فلسطین در ارتباط باشد و گفت که باید یک شبکه منطقه‌ای و بین‌المللی چند منظوره تشکیل شود.

ریاست جمهوری عراق آبان ماه گذشته در بیانیه‌ای تأکید کرد، پس از بازگشت «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق از اجلاس اتحادیه عرب در الجزائر و نشست تغییرات آب و هوایی در شرم‌الشیخ مصر، برخی‌ بدخواهان عراق با ایجاد جنجالی به دنبال تحت الشعاع قرار دادن دیدارهای موفق رئیس جمهور با سران بسیاری از کشورها بودند.

ریاست جمهوری عراق در بیانیه خود افزود: «موضع عراق در بیان سیاست خود مبنی بر احترام به منافع مشترک و پایبندی به مسائل بزرگ از جمله مشکل ملت عربی فلسطین واضح و آشکار بوده و این موضع از جانب همه قابل تقدیر بوده و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در دیدار با رئیس جمهور عراق از موضع بغداد قدردانی کرده است».

پربیننده ترین خبرها