درز اطلاعاتی درباره اعدام های مخفیانه در زندان های آل سعود

درز اطلاعاتی درباره اعدام های مخفیانه در زندان های آل سعود
يکشنبه 18 دی 1401 - 22:06

سازمان اروپایی – سعودی حقوق بشر از دریافت اطلاعاتی پراکنده از چند منبع مختلف درخصوص اجرای اعدام های مخفیانه در زندان های سعودی خبر داد.

العالم عربستان سعودی

سازمان اروپایی – سعودی حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد : اطلاعات حاکی از آن است که زندانیانی با تابعیت های مختلف از چند زندان اعدام شده اند همچنین برخی از زندانیان در ارتباط با اتهامات مواد مخدر در زندان تبوک اعدام شده اند.

دو زندانی در زندان های سعودی به نام های "محمد مقبل الواصل" و"شاجع صلاح جمیل " 29 دسامبر 2022 ، طی تماس با خانواده هایشان در یمن گفتند که در محوطه اجرای حکم اعدام هستند و اعدام خواهند شد.

طبق اعلام خانواده الواصل ، وی در سن 15 سالگی برای کار به عربستان سفر کرده بود و خانواده اش از جزئیات مربوط به علل بازداشت و روند محاکمه فرزندشان اظهار بی اطلاعی کردند.

خانواده های یمنی های اعدام شده در زندان های سعودی اعلام کردند که دولت ریاض از ارائه هر گونه اطلاعاتی درباره شرایط اعدام خودداری کرده و آن ها هیچ اطلاعاتی درباره وصیت این دو زندانی اعدامی یا وسایل شخصی یا سرنوشت اجساد فرزندانشان ندارند.

وزارت کشور سعودی نیز هیچ گونه اطلاعات رسمی درباره اعدام این دو یمنی ارائه نکرده و این مساله بیانگر آن است که تغییراتی در رویه حکومت سعودی درزمینه اطلاع رسانی درباره اجرای حکم های اعدام حاصل شده است.

مقامات آل سعود که اجرای حکم های قتل درجرم هایی مربوط به مواد مخدر را به مدت دو سال و 10 ماه به حال تعلیق درآورده بودند، دهم نوامبر 2022 اجرای این احکام را از سرگرفته اند و مرکز رسمی حقوق بشر در ژانویه 2021 با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تعلیق این احکام متوقف شده است.

پربیننده ترین خبرها