مقام‌های آمریکایی برای رایزنی علیه ایران به دیدار نتانیاهو می‌روند

مقام‌های آمریکایی برای رایزنی علیه ایران به دیدار نتانیاهو می‌روند
دوشنبه 19 دی 1401 - 13:28

مشاور امنیت ملی کاخ سفید و وزیر خارجه آمریکا برای رایزنی با رژیم صهیونیستی درباره ایران و تدارک سفر بنیامین نتانیاهو به واشنگتن، در ماه جاری میلادی به تل‌آویو سفر می‌کنند.

العالم - آمریکا

قرار است تا پیش از پایان ماه ژانویه (ماه جاری میلادی) «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در سفرهایی جداگانه به فلسطین اشغالی سفر و با مقام‌های رژیم صهیونیستی گفت‌و‌گو کنند.

آنوری که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از قبیل «آی ۲۴» خبر دادند، قرار است وزیر خارجه آمریکا در پایان ماه جاری میلادی از فلسطین اشغالی دیدن کند تا دولت جو بایدن، «درک بهتری از دستورکار» کابینه فعلی این رژیم پیدا کند.

طبق گزارش‌ها، پیش از سفر بلینکن به تل‌آویو قرار است جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید 19 ژانویه (29 دی) از فلسطین اشغالی دیدن و با مقام‌های رژیم صهیونیستی دیدار کند.

بنا بر گزارش شبکه صهیونیستی «آی ۲۴» یکی از دلایل سفر آتی وزیر خارجه آمریکا به تل‌آویو، نگرانی در دولت جو بایدن درباره برخی از اقدامات اعضای کابینه جدید این رژیم از قبیل هتک حرمت «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی به مسجدالاقصی است.

به روایت این رسانه، یکی دیگر از اهداف سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن به تل‌آویو این است که مقدمات سفر ماه فوریه بنیامین نتانیاهو به واشنگتن را تدارک ببیند.

به نوشته آی 24، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید قرار است پیش از بلینکن به تل‌آویو برود و در سفر 19 ژانویه خود با مقام‌های ارشد صهیوینست شامل نتانیاهو و وزرای کابینه او دیدار کند.

به گزارش این رسانه صهیونیست، «ایران، روابط با فلسطینیان و تلاش‌های آنها برای کشاندن اسرائیل به دادگاه لاهه و جنگ در اوکراین»، محورهای رایزنی سالیوان و بلینکن طی دیدارها با مقام‌های رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا در شرایطی قرار است که به تل‌آویو سفر و با «الی کوهن» همتای صهیونیست خود دیدار کند که آنها اخیرا طی تماس تلفنی با هم علیه ایران رایزنی کردند. وزیر خارجه آمریکا در این تماس تلفنی اعلام کرد که دولت بایدن «فشار علیه ایران را تشدید خواهد کرد».

به گزارش فارس، سفر مقام‌های آمریکایی به فلسطین اشغالی در شرایطی انجام شده که نتانیاهو روز یکشنبه (دیروز) در نشست کابینه اعلام کرد که هنوز احتمال بازگشت به توافق هسته‌ای وجود دارد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «ما هر کاری انجام خواهیم داد تا از بازگشت به توافق بد هسته‌ای جلوگیری کنیم. برخلاف تصور عموم، توافق خطرناک هسته‌ای لغو نشده است. من فکر می‌کنم این احتمال هنوز وجود دارد»

پربیننده ترین خبرها