تأکید معاون وزیر خارجه بر برقراری کشتیرانی در غرب آفریقا

تأکید معاون وزیر خارجه بر برقراری کشتیرانی در غرب آفریقا
دوشنبه 19 دی 1401 - 14:38

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در غرب و شرق آفریقا گفت: اگر بتوانیم کشتیرانی را در غرب آفریقا برقرار کنیم پتانسیل‌های زیادی در این خصوص وجود دارد.

العالم - ایران

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما عنوان کرد: آینده ثروت سازی ما در آفریقا و به خصوص غرب این قاره است.

وی با اشاره به معادن، بکر بودن و کارخانه‌های مشترک، اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان ما باید به آنجا بروند و کالاهای خود را صادر کنند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه همچنین افزود:‌ ما از طریق معاونت فناوری ریاست جمهوری در حال کمک به شرکت‌های دانش بنیان هستیم و تأکید کردیم که وزارت صمت، وزارت رفاه، وزارت حمل و نقل و وزارت بهداشت در بخش فرهنگی و تجاری سفرهایی داشته باشند و باید یکی دو کشور را در آنجا کانون تمرکز کار خود قرار دهیم.

صفری اضافه کرد: حتی در زمینه تعمیرات ماشین، تولید داروهای ساده می‌توانیم کار کنیم و در این زمینه صحبت شده و دعوت هم کرده‌ایم. اگر مرکز آموزش فنی حرفه‌ای ما بتواند آموزش‌های کوتاه مدت ۶ ماهه تا یک ساله برای اتباع این کشورها برگزار کند و اینها به عنوان تکنسین به کشورشان برگردند می‌توانیم در کنار آنها کالاهای مورد نیازشان در تجهیزات پزشکی، مصالح ساختمانی، پروژه‌های ساختمانی، پل سازی و جاده سازی و معادن و معادن را تولید کنیم و زمینه برای ما بسیار آماده است. در مورد تولید ماشین در سنگال و کشورهای همسایه زمینه کار، تولید قطعه و ... وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری ویدئو کنفرانس وزارت بهداشت با سفرای ایران در آفریقا، اظهار داشت: درصددیم در هفته‌های آینده ویدئو کنفرانس‌های وزارت صمت، رفاه، حمل و نقل و وزارت بهداشت را با سفرای ایران در آفریقا برگزار کنیم.

صفری همچنین با بیان اینکه تعدادی از لنج‌های ایرانی برای ماهیگیری برای کشورهای شرق و غرب آفریقا به این کشورها می‌روند، افزود: این کار می‌تواند ایجاد شغل کند.

معاون وزیر خارجه بیان کرد: اگر بتوانیم کشتیرانی را در غرب آفریقا برقرار کنیم پتانسیل‌های زیادی در این خصوص وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها