لاپید: نتانیاهو در حال تکمیل کودتای سلطه‌طلبانه خودش است

لاپید: نتانیاهو در حال تکمیل کودتای سلطه‌طلبانه خودش است
سه شنبه 20 دی 1401 - 05:35

«یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی دوشنبه شب گفت که «بنیامین نتانیاهو» کودتای سلطه طلبانه خود را تکمیل می‌کند.

العالم-فلسطین اشغالی

یائیر لاپید از «اصلاحاتی» که کابینه نتانیاهو در نظر دارد در سیستم قضایی اعمال کند، انتقاد کرد و او را به انجام «کودتای سلطه طلبانه» متهم کرد.

وی گفت که طرح «یاریو لوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی باعث کاهش اختیارات دادگاه عالی خواهد شد.

لاپید اضافه کرد: در صورت اجرای این اصلاحات، ائتلاف حاکم به رهبری نتانیاهو خواهد توانست هر فردی را که از آن اطاعت نکند، مجازات و ساکت کند و قضات به سیاستمدارن و مشاوران حقوقی برای کابینه به عروسک خیمه شب بازی بدل خواهند شد.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در پایان گفت: چه کسی هزینه تمامی اقداماتی را که انجام می‌دهند، پرداخت خواهد کرد؟

نتانیاهو روز یکشنبه درباره طرح اصلاح سیستم قضایی رژیم صهیونیستی که چند روز پیش توسط یاریو لوین وزیر دادگستری ارائه شد و انتقادات تند داخلی و خارجی را به همراه داشته است، گفت: این ادعاها مبنی بر اینکه اصلاحات قضایی نشان دهنده پایان دموکراسی است، بی پایه و اساس است.

وی مدعی شد که این اصلاحات نشان دهنده اراده رأی دهندگان است. قانون توازن بین دستگاه‌ها در دو دهه اخیر و در چند سال گذشته با سرعت بیشتری نقض شده است. این پدیده غیر عادی در هیچ جای جهان وجود ندارد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه تلاش برای بازگرداندن توازن درست، دموکراسی را تقویت می‌کند؛ گفت: این کار باید مسئولانه انجام شود و ما این کار را انجام خواهیم داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، دولت آمریکا نیز از طرح وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی برای اصلاح نظام قضایی ناخرسند و معتقد است که این اصلاحات به دستگاه قضایی این رژیم و نقشش در حفظ دموکراسی آسیب می‌زند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها