تضاد اقدامات بن سلمان با عبارت «شهادتين» روی پرچم عربستان سعودی

 تضاد اقدامات بن سلمان با عبارت «شهادتين» روی پرچم عربستان سعودی
پنج‌شنبه 22 دی 1401 - 10:11

«علی الهاشمی» فعال عربستانی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «حال که مقامات سعودی مصمم هستند که کشور در مسیر بی دینی، رذیلت های اخلاقی، فسق و فجور و ... پیش برود، ای کاش یک فرمان سلطنتی هم برای حذف شهادتین «لا اله الا الله و محمد رسول الله» از پرچم کشور صادر شود.»

العالم - عربستان سعودی

آنچه این فعال سعودی گفت، نشان دهنده وقایع تلخی است که امروز شهروندان عربستانی شاهد آن هستند و با عبارت شهادتین «لا اله الا الله و محمد رسول الله» روی پرچم این کشور تناقض دارد.

توصیف وضعیت اجتماعی عربستان در دوران بن سلمان، بسیار دشوار است. آنچه مقامات سعودی به نام اصلاحات بن سلمان انجام می دهند، بیشتر به آشوب و از هم گسیختگی اجتماعی می ماند و این نام بیشتر برازنده آن است تا اصلاحات!

البته رژیم آل سعود قبل از دوران بن سلمان نیز هرگز نماینده خوبی برای نمادهای پرچم عربستان نبود و علیرغم برافراشتن پرچم اسلام، در عمل، بیشترین هجمه را به دین اسلام و حقیقت ناب آن داشت. این رژیم رابطه و پیوندی مستحکم با بدترین دشمن اسلام برقرار کرد و با دشمنان مسلمانان به سرکردگی آمریکا به عنوان مدافع سرسخت رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز رابطه دیرینه دارد.

پرواضح است که نمادها و رنگ‌های پرچم هر کشوری، بیانگر تمدن، مذهب و فرهنگ آن کشور است، از این رو آل سعود ادعا می‌کنند که نماد شمشیر روی پرچم آن‌ها، سمبل قدرت و سخت‌گیری در تحقق عدالت است و عبارت «شهادتین» نماد شریعت اسلامی است. آل سعود مدعی است بر اساس احکام شریعت اسلامی حکومت می کند.

نکته قابل توجه این است که پرچم سبز عربستان سعودی یک ویژگی خاص و منحصر به فرد دارد و آن این است که هر اتفاقی بیافتد، این پرچم در حالت نیمه برافراشته قرار نمی گیرد؛ همچنین باید از انتقال آن به مکان های نامناسب پرهیز شود تا به مقدسات اسلامی توهین نشود و حرمت شریعت اسلامی که با دو عبارت شهادتین نوشته شده است، رعایت شود.

اما شهروندان عربستانی و مسلمانان این روزها می بینند که افراد فاسد پرچم سبز عربستان را در جشنواره های غیراخلاقی که در پایتخت کشور حرمین شریفین برگزار می شود، به ویژه در جشنواره «میدل بیست ریاض 2022»، که در آن اعمال منافی دین اسلام بسیار صورت گرفت، دور بدن خود می پیچند و در انظار عمومی ظاهر می شوند و با آن می رقصند.

در فضای مجازی ویدئوهای بسیاری از مهمانی های جنجالی این جشنواره هال پخش شد که در آن مردان و زنان جوان ضمن نوشیدن مشروبات الکلی و حشیش، کارهایی انجام می دهند که مغایر با آموزه های دینی و ارزش های اخلاقی در جامعه مسلمان عربستان است؛ بنابراین می توان به امثال علی الهاشمی، فعال عربستانی حق داد که خواستار فراخوانی برای حذف نمادهای اسلامی از پرچم عربستان شده و پیشنهاد کرده است پرچمی دارای نمادهای متناسب با هویت واقعی رژیم آل سعود جایگزین آن شود، پرچمی که همانند ماهیت اقدامات بن سلمان، دور از اسلام باشد.

پربیننده ترین خبرها