چاووش‌اوغلو: ممکن است اوایل فوریه با همتای سوری خود دیدار کنم

چاووش‌اوغلو: ممکن است اوایل فوریه با همتای سوری خود دیدار کنم
پنج‌شنبه 22 دی 1401 - 21:36

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که ممکن است اوایل فوریه با فیصل مقداد و سرگئی لاوروف، وزرای خارجه سوریه و روسیه دیدار کند.

العالم - ترکیه

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه امروز پنجشنبه طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران در جریان سفرش به رواندا گفت: دیدار وزرای خارجه ترکیه، روسیه و سوریه ممکن است در اوایل فوریه برگزار شود.

وی افزود: تاریخ‌هایی برای برگزاری نشست سه جانبه وزرای خارجه کشورها در سه هفته آینده پیشنهاد شد، اما این تاریخ‌ها با برنامه ما مطابقت ندارد و به همین دلیل هنوز تاریخ دقیق این نشست مشخص نشده است.

پیش از این، روزنامه ترکیه‌ای "آیدینلیک" از احتمال دیدار رؤسای جمهور ترکیه و سوریه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه خبر داده بود و نوشت که ممکن است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور قبل از موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ماه مه با بشار اسد، همتای سوری خود دیدار و گفت‌وگو کند.

این روزنامه افزود: انتظار می‌رود دیدار سران دو کشور در چارچوب مرحله سوم عادی سازی روابط میان ترکیه و سوریه انجام شود.

اردوغان اوایل دسامبر گفت که به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیشنهاد داده است که بین رهبران ترکیه، روسیه و سوریه دیداری انجام شود و پیش از آن رهبران سرویس‌های اطلاعاتی، وزرای دفاع و وزرای خارجه با یکدیگر دیداری داشته باشند.

پربیننده ترین خبرها