زلال قرآن (1938)؛

چرا اقامه نماز شب گواه صِدق ایمان نمازگزار است؟

چرا اقامه نماز شب گواه صِدق ایمان نمازگزار است؟
شنبه 24 دی 1401 - 11:26

العالم ـ زلال قرآن

خداوند رحمان درآیات 2 تا6 سوره مبارکه مزمل بابیان:
« قُمِ اللَّيْلَ إِلَّا قَلِيلًا . نِصْفَهُ أَوِانْقُصْ مِنْهُ قَلِيلًا . أَوْ زِدْعَلَيْهِ وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا . إِنَّا سَنُلْقِي عَلَيْكَ قَوْلًا ثَقِيلًا . انَّ نَاشِئَةَ اللَّيْلِ هِيَ أَشَدُّ وَطْئًا وَأَقْوَمُ قِيلًا»
ترجمه: ((هان) شب را (به نماز و طاعت خدا) برخیز، مگر کم. که نصف یا چیزی کمتر از نصف باشد (به استراحت پرداز). یا چیزی بر نصف بیفزا و به تلاوت آیات قرآن با توجه کامل مشغول باش. ما کلام بسیار سنگین (و گرانمایه قرآن) را بر تو القا می ‌کنیم. البته نماز شب (و دعا و ناله سحر) بهترین شاهد اخلاص و صفای قلب و دعوی صدق ایمان است).
رسول الله (ص) (و پیروان واقعی آن حضرت) را به شب زنده داری، تهجد، اقامه نماز شب، مراقبه های عرفانی، دعا، مناجات، استعاذه، استغفار، استمرار درتلاوت قرآن، تفکر و تعمق در حقیقت آیات و اسماء الهی و...، (مقام محمود)، به منظور کشف و شهود قلبی حقایق عالم و اسرار و رموز آیات و نشانه های حضرت حق سبحانه و تعالی و ملکوت آسمانها (که در سایر اوقات شبانه روز دسترسی به آنها بسادگی امکان پذیرنیست)، فرمان داده است، تا از این رهگذر با وسعت بخشیدن به ظرفیت وجودی خویش بستر عبودیت خالصانه و صادقانه و تعبد کامل در مقابل اوامر و نواهی الهی را در خود ایجاد کند و به رضوان خداوند وسعادت موعود خود نائل گردد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها