صنعاء مذاکره آتش‌بس با هیأت عمانی را مثبت ارزیابی کرد

صنعاء مذاکره آتش‌بس با هیأت عمانی را مثبت ارزیابی کرد
يکشنبه 25 دی 1401 - 16:43

ساعاتی پس از گزارش منابع یمنی درباره خروج هیأت میانجی عمان از یمن، رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء مذاکره با هیأت عمانی را به عنوان میانجی مذاکرات آتش‌بس با ائتلاف سعودی مثبت خواند.

العالم - یمن

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، درباره مذاکرات اخیر با میانجی عمانی توضیحاتی ارائه کرد.

بنابر گزارش شبکه «المسیره»، رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن گفت: «در راستای تلاش‌های برادران در سلطنت عمان، هیأت ملی پس از انجام بحث‌هایی جدی و مثبت به مسقط رفت».

محمد عبدالسلام اضافه کرد: «بحث‌ها پیرامون تمهیدات [امور] انسانی صورت گرفت؛ امری که باعث ثبات [وضعیت] مردم یمن و مقدمه‌چینی برای صلح فراگیر و عادلانه و پایان دادن به تجاوزات و محاصره می‌شود».

۳۰ آذرماه گذشته بود که سخنگوی انصارالله از ورود هیأتی عمانی به این کشور برای ارائه پیشنهادهای جدید در خصوص آتش‌بس خبر داده بود. این هیأت پس از رایزنی با مقامات ارشد صنعاء از جمله «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی و انتقال مواضع ائتلاف سعودی به مقامات یمنی، صنعاء را ترک کرده بود.

هیأت عمانی در دومین سفر خود در حدود دو ماه گذشته، چهار روز پیش به صنعاء -پایتخت یمن- آمد و مذاکرات خود را با مقامات یمنی آغاز کرد.

هیأت عمانی پس از سفری چهار روزه و بدون اعلام نتیجه به همراه محمد عبدالسلام رئیس‌ هیأت مذاکره‌کننده صنعاء، یمن را ترک کرده است.

یک دیپلمات یمنی پیش‌تر در ارتباط با این سفر گفته بود: «صنعاء بر شروط خود در مورد پرداخت حقوق تمام کارمندان، رفع محاصره و ممنوعیت هوایی به ازای اجازه ازسرگیری تولید نفت پافشاری دارد. میانجی عمانی پیوسته در تلاش است تا دیدگاه‌ها را در زمینه مسائل انسانی نزدیک کند».

فارس

پربیننده ترین خبرها