کُردهای فیلی عراق سالگرد شهادت حاج قاسم و المهندس را گرامی داشتند

کُردهای فیلی عراق سالگرد شهادت حاج قاسم و المهندس را گرامی داشتند
دوشنبه 26 دی 1401 - 13:22

جمع زیادی از کُردهای فیلی عراق در مراسمی، سالروز شهادت فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق را گرامی داشتند.

العالم - عراق

کنگره ملی کُردهای فیلی در عراق در مرکز فرهنگی فیلی شهرستان «بلدروز» (شمال شرق عراق) سومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق را گرامی داشت.

بنابر گزارش شامگاه یکشنبه وبگاه «آفاق»، این مراسم با حضور گسترده مردمی همراه شد و جمع زیادی از مردم و مقامات محلی شهر مندلی و مناطق اطراف در این مراسم حضور پیدا کردند. «طارق المندلاوی» رئیس کنگره ملی کردهای فیلی در این مراسم اقدامات برجسته فرماندهان نصر و تغییرات راهبردی منطقه پس از شهادت این فرماندهان را یادآور شد.

براساس این گزارش، المندلاوی تأکید کرد امتی که یاد بزرگانش را گرامی نمی‌دارد، امتی مرده است و یک امت، زنده و پویا نخواهد بود مگر زمانی که تصاویر و شعارهای شهدا را زنده نگاه دارد. وی همچنین افزود: «آن‌ها رفتند؛ اما شعله‌ای خاموش‌‌نشدنی در دل‌های دوستداران برافروختند».

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق در ژانویه سال ۲۰۲۰ به دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اقدامی جنایتکارانه در حمله پهپادی به شهادت رسیدند.

دو روز پس از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، پارلمان عراق لایحه اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور را تصویب و دولت این کشور را ملزم کرد که به حضور تمام نیروهای بیگانه به رهبری آمریکا در خاک عراق پایان دهد.

سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به دلیل نقش کلیدی در مبارزه با گروه‌ تروریستی-تکفیری داعش به‌ ویژه در عراق و سوریه در سراسر منطقه غرب آسیا مورد احترام هستند.

گالری

فارس

پربیننده ترین خبرها