واکنش کارشناس نظامی مصری به تهدیدات کوخاوی علیه لبنان

واکنش کارشناس نظامی مصری به تهدیدات کوخاوی علیه لبنان
دوشنبه 26 دی 1401 - 13:39

کارشناس نظامی مصری گزافه‌گویی مجدد رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی علیه لبنان را توخالی و در چارچوب جنگ روانی تکراری تل‌آویو علیه منطقه توصیف کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

سرتیپ «محمد الشهاوی» تحلیلگر نظامی مصری، در گفت‌وگو با روسیا الیوم، تصریح کرد: «تهدیدهای اسرائیل مبنی بر بازگرداندن لبنان به 50 سال قبل در صورت هرگونه حمله حزب‌الله» در چارچوب جنگ روانی علیه همسایگان فلسطین اشغالی است.

این تحلیلگر نظامی مصری توضیح داد: «تهدید اخیر رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین تهدیدهای مداوم تل آویو مبنی بر تخریب تاسیسات هسته‌ای ایران یا حمله تلافی جویانه علیه آن، مدت‌هاست که بر زبان آمده اما هیچ اتفاقی نیفتاده است، اما می‌توان گفت که این تهدیدات در چارچوب جنگ روانی است».

سرتیپ الشهاوی افزود: «ایالات متحده آمریکا با وجود تحریم‌های زیاد علیه ایران نتوانست مانع توسعه برنامه هسته‌ای و پهپادی آن شود و هیچ جنگی هم بین ایالات متحده آمریکا و ایران درنگرفت».

وی با استناد به این امر گفت که وقتی رژیم صهیونیستی می‌گوید در صورت وارد شدن به جنگ با حزب‌الله، لبنان را به ۵۰ سال قبل باز می‌گرداند، این نیز جنگ روانی است.

به گزارش فارس، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی که دوران مسئولیتش به پایان رسیده، روز گذشته در مصاحبه با روزنامه جروزالم پست برای چندمین بار تهدید کرد: «اگر جنگ جدیدی با حزب الله روی دهد اسرائیل، لبنان را پنجاه سال به عقب بازخواهد گرداند».

امری که به اعتقاد کارشناسان و ناظران سیاسی بیشتر یک تهدید توخالی است زیرا در صورت آغاز چنین جنگی، موشک‌های حزب‌الله اجازه پیشروی صهیونیست‌ها را نمی‌دهند و این امری است تل‌آویو نیز بارها به آن اعتراف کرده است . زیرا جبهه داخلی رژیم صهیونیستی هیچگونه آمادگی برای جنگی که می‌تواند به موجودیت این رژیم پایان دهد، ندارد.

پربیننده ترین خبرها