افشای جزئیات جدیدی از تماس های رژیم صهیونیستی با سودان

افشای جزئیات جدیدی از تماس های رژیم صهیونیستی با سودان
سه شنبه 27 دی 1401 - 13:12

محافل دیپلماتیک رژیم صهیونیستی جزئیات بیشتری از تماس های سری بین این رژیم با سودان را فاش کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

ایتمار ایخنر، خبرنگار سیاسی روزنامه یدیعوت احرونوت فاش کرد که تماس های سری بین تل آویو و خرطوم که از سال 2018 تا 2020 ادامه داشت در نهایت در فوریه 2020 به دیدار بین بنیامین نتانیاهو و عبد الفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت سودان در انتبه، پایتخت اوگاندا انجامید.

این دیدار به هیچ توافقی درباره ایجاد روابط دیپلماتیک کامل بین دو طرف نینجامید کما اینکه هیچ وجه اشتراکی بین دو طرف وجود نداشت.

این خبرنگار در گزارش خود نوشت که دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آن زمان اعلام کرد که دو طرف درباره آغاز همکاری در زمینه فراهم کردن مقدمات سازش و عادی سازی روابط به توافق رسیده اند.

وی همچنین ادعا کرد که 8 ماه پس از این توافق، سودان قانون 63 ساله تحریم "اسرائیل" را لغو کرد و این تماسها به ایجاد توافق جدیدی با خرطوم برای بازگردان 12 هزار پناهجوی سودانی – که سال های گذشته به "اسرائیل" مهاجرت کرده بودند - به این کشور انجامید.

وی خاطرنشان کرد که امروزه روابط با سودان در کنار چند کشور آفریقایی دیگر، از اولویت های نتانیاهوست، هر چند که در سایه کابینه راستگرای افراطی و سیاست های ضد فلسطینی وزاری این کابینه و ارتکاب جنایت‌های روزافزون علیه شهروندان فلسطینی، بعید به نظر می رسد که نقشه های نتانیاهو برای از سرگیری این تماس ها با سودان چندان موفقیتی در پی داشته باشد. چرا که در چنین شرایطی سیاست گذاران خرطوم اگر بخواهند قدمی به سمت رژیم صهیونیستی بردارند، با خشم افکار عمومی در داخل این کشور رو به رو خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها