البرهان: سلاح را زمین نمی گذاریم و توافق نمی کنیم + فیلم

دوشنبه 16 آبان 1401 - 10:50

رئیس شورای حاکمیتی سودان گفت که کشورش نمی تواند سه سال بدون حکومت بماند، ارتش سودان نمی تواند در انتظار گفتگوی نیروهای سیاسی، دست روی دست بگذارد تا کشور دچار فروپاشی شود و هرگز سلاح خود را زمین نمی گذارد و از وظایف خود در خصوص تأمین امنیت شانه خالی نمی کند.

العالم - آفریقا

عبد الفتاح البرهان در جمع نیروهای حاضر در یکی از مناطق نظامی در منطقه حطاب واقع در شمال شهر بحری، وجود هرگز رابطه بین ارتش و کنگره ملی منحل شده را تکذیب کرده و گفت که شایعات مغرضانه ای علیه ارتش سودان و نهاد نظامی کشور پخش می شوند. وی توافق سیاسی دو جانبه بین ارتش و غیر نظامیان را تکذیب کرده و گفت نیروهای مسلح در این خصوص به خطوط قرمز خود پایبند هستند.

عبد الفتاح البرهان گفت: ما هر گونه توافقی را خط قرمز می دانیم.

برخی معتقدند که حرف زدن مداوم عبد الفتاح از این خطوط قرمز، ناشی از این است که برخی گروه ها گفته اند که ارتش به زودی توافقی را خواهد پذیرفت که یکی از بندهای آن حفاظت از ارتش در برابر محاکمه های قانونی در خصوص پرونده "سرکوب اعتراضات" است. اما برخی دیگر آن را ناشی از فشارهایی می دانند که پس از کشتار ده ها تن از شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت پس از کودتای نظامی 25 اکتبر تا امروز بر ارتش وارد می شود.

احزاب سودانی و گروه های سیاسی تا کنون از توپی که در زمینشان بوده است استفاده نکرده اند؛ آنها برای تشکیل دولت انتقالی پیوسته طرح هایی را یکی پس از دیگری ارائه کرده و بدون نتیجه و بدون رسیدن به توافق کنار گذاشته اند.

در کنار همه این ها اکنون ملت سودان به این نتیجه رسیده است که چاره ای نمانده است جز تظاهرات مسالمت آمیز برای براندازی حکومت نظامیان به به رهبری کمیته مقاومتی که برای تظاهرات ماهانه برنامه ریزی می کند و با امیدواری منتظر نتیجه و لو در درازمدت است.

پربیننده ترین خبرها