پوتین: اقتصاد روسیه احتمالاً در سال 2022 2.5 درصد رشد منفی داشت اما عملکردی فراتر از پیش‌بینی‌ها ثبت کرد

پوتین: اقتصاد روسیه احتمالاً در سال 2022 2.5 درصد رشد منفی داشت اما عملکردی فراتر از پیش‌بینی‌ها ثبت کرد
سه شنبه 27 دی 1401 - 16:23

نخست‌وزیر روسیه می‌گوید تأثیر منازعه اوکراین و تحریم‌های غرب بر اقتصاد این کشور، بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های کارشناسان بوده است.

العالم - آسیا

به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت احتمالاً اقتصاد روسیه در سال 2022، 2.5 درصد رشد منفی را تجربه کرد اما عملکرد بهتری نسبت به پیش‌بینی بسیاری از کارشناسان داشت.

پوتین که در نشستی با مقامات ارشد از جمله وزیر دارایی و رئیس بانک مرکزی سخن می‌گفت، افزود دستمزدها باید به شکلی ملموس افزایش یابد.

وی گفت: «عوامل واقعی بهتر از بسیاری از پیش بینی های کارشناسان بود. بنا بر اعلام وزارت توسعه اقتصادی، تولید ناخالص داخلی روسیه از ژانویه تا نوامبر 2022 کاهش یافت، اما این نزول تنها 2.1 درصد بود.»

پوتین ادامه داد: «برخی از کارشناسان در کشورمان و حالا به کارشناسان خارجی نمی‌پردازیم، کاهش 10 درصدی و 15 درصدی و حتی 20 درصدی را پیش‌بینی می‌کردند برای کل سال این کاهش، 2.5 درصد پیش‌بینی می‌شود.»

منازعه اوکراین و مجموعه ای از تحریم‌های غرب، برخی از بخش‌های اقتصاد روسیه را هدف قرار داده، بزرگترین بانک‌های این کشور را از شبکه مالی سوئیفت قطع کرده، دسترسی این کشور به فناوری را محدود کرده و توانایی مسکو را برای صادرات نفت و گاز تحت تأثیر قرار داده است.

در حالی که دولت روسیه و بانک مرکزی این مشکلات را پذیرفته‌اند، مسکو می‌گوید اقتصاد این کشور انعطاف‌پذیر است و تحریم‌ها با افزایش تورم و بهای انرژی، غرب را به شکلی مخرب تحت تأثیر قرار داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها