کشته شدن یکی از مسئولان ارشد مزدوران وابسته به امارات در جنوب یمن

کشته شدن یکی از مسئولان ارشد مزدوران وابسته به امارات در جنوب یمن
چهارشنبه 28 دی 1401 - 22:08

بر اثر انفجار بمب کنارجاده‌ای در استان ابین واقع در جنوب یمن، ۳ شبه نظامی از جمله یکی از مسئولان ارشد «شورای انتقالی جنوب» (وابسته به امارات) کشته شده و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

العالم - یمن

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع موثق در استان ابین گزارش داد که عناصر القاعده امروز (چهارشنبه) یک وسیله انفجاری را همزمان با عبور خودروی نیروهای شورای انتقالی جنوب (که خواستار جدایی جنوب یمن هستند) در «وادی عومران» منطقه مودیه در شمال شرقی ابین منفجر کردند که در نتیجه آن، عبدالرحیم المعکر از رهبران شورای انتقالی و ۲ تن از همراهانش کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

منبع یمنی تأکید کرد که این حمله تروریستی، چند روز پس از کشته شدن ۷ شبه‌نظامی و کشته شدن ۸ تن دیگر از شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب در روز جمعه، در پی دو انفجار دو بمب القاعده در ورودی وادی عومران منطقه مودیه در شمال شرقی ابین، انجام شد.

پیش از این دو انفجار مشابه در اواخر دسامبر رخ داد که منجر به کشته و زخمی شدن ۱۰ شبه‌نظامی شورای انتقالی جنوب در منطقه المحفِّد در شمال شرقی ساحل ابین شد.

مسئولان شورای انتقالی جنوب یمن (وابسته به امارات) مدعی هستند از زمانی که شورای انتقالی جنوب در ۲۲ آگوست گذشته، آغاز عملیات نظامی موسوم به «تیرهای شرق» را برای ایمن سازی استان ساحلی ابین در برابر القاعده اعلام کرد، حملات عناصر القاعده به شبه نظامیان شورای انتقالی افزایش یافته است.

پربیننده ترین خبرها