آمادگی ارمنستان برای عادی‌سازی روابط با جمهوری آذربایجان

آمادگی ارمنستان برای عادی‌سازی روابط با جمهوری آذربایجان
شنبه 1 بهمن 1401 - 01:27

آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان اعلام کرد که ایروان آماده است که گفت‌وگوهای بیشتری برای عادی‌سازی روابط دوجانبه با جمهوری آذربایجان انجام دهد.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری تاس، میرزویان جمعه اظهار کرد: ارمنستان پیشتر هم نشان داده بود که رویکردی سازنده و صادقانه نسبت به فرایند مذاکرات دارد زیرا هدف نهایی ما برقرای امنیت و صلح در منطقه است. ما با درخواست‌های جامعه بین‌المللی توجه کرده و آماده‌ایم تا گفت‌وگوهای بیشتری انجام بدهیم.

وی که با خبرگزاری آرمن‌پرس مصاحبه می‌کرد، افزود: ارمنستان هرگز مذاکره برای برقراری روابط مسالمت‌آمیز با جمهوری آذربایجان را متوقف نکرده است.

وی گفت: به رغم اقدامات غیرقانونی جمهوری آذربایجان در گذرگاه لاچین و تاخیر در برگزاری دیدارها در مسکو، ما بیش از یک ماه پیش پیشنهادهای جدید خود درباره پیش‌نویس یک توافقنامه با آذربایجان را ارائه کردیم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم. اکنون توپ در زمین جمهوری آذربایجان است.

میرزویان همچنین تاکید کرد که ارمنستان از گذرگاه لاچین برای انتقال مین به قره باغ استفاده نکرده است.

گذرگاه لاچین از ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۱ آذر) توسط افرادی که فعالان محیط زیست جمهوری آذربایجان معرفی شده‌اند، مسدود شده است. لاچین تنها مسیر سفر و تدارکات ۱۲۰ هزار نفر از ارمنی های ساکن منطقه قره باغ کوهستانی است و محاصره و بستن این گذرگاه منجر به بروز یک بحران انسانی می شود.

پیش از این جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرده بود که کشورش آماده است در سطحی با ارمنستان گفت‌وگوهای ثمربخش برگزار کند.

وی گفت: بطور کلی، ما دیدارهای دوجانبه با طرف ارمنستانی در آینده را رد نمی‌کنیم. ما همواره برگزاری چنین گفت‌وگوهایی و حتی دیدارهای سه‌جانبه یا در سطوح دیگر را پیشنهاد داده‌ایم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها