فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب فیلم فرار رئیس فایزر از سوالات کرونایی را حذف کردند

فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب فیلم فرار رئیس فایزر از سوالات کرونایی را حذف کردند
شنبه 1 بهمن 1401 - 14:21

یک روز بعد از انتشار خبرساز فیلم فرار مدیر فایزر از دادن پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره واکسن کرونا، فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب این فیلم را سانسور و حذف کردند.

العالم - آمریکا

خبرنگار وبگاه کانادایی که از مدیر فایزر درباره واکسن این شرکت آمریکایی برای مقابله با کرونا سوالاتی پرسیده بود، خبر داد که این فیلم در فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب حذف شده است.

«آلبرتا بورلا» مدیر فایزر که برای شرکت در نشست مجمع جهانی اقتصادی داووس خود را به شهر داووس سوئیس رسانده بود، با سماجت دو خبرنگار وبگاه کانادایی «ربل نیوز» درباره واکسن تولیدی این شرکت برای مقابله با ویروس کرونا مواجه شد.

«ازرا لوانت» کانادایی و «آوی یمینی» استرالیایی در خیابان‌های داووس مدیر شرکت آمریکایی فایزر را سوال پیچ کردند اما او از دادن پاسخ فرار و به گفتن این دو جمله بسنده کرد: «از شما خیلی ممنونم، روز خوبی داشته باشید».

این دو خبرنگار در حالی که مدیر فایزر تلاش می‌کرد خودش را از دست آنها رها کند و به مقر نشست داووس برسد، سوالات خود را پرسیدند اما آلبرتا بورلا با کمک محافظ و همراهانش بدون جوابگویی به سوالات، سرانجام وارد محل برگزاری نشست شد.

یک روز بعد از انتشار این فیلم درباره سوالات بی پاسخ این دو خبرنگار از مدیر فایزر، آوی یمینی در توییتی خبر داد که شرکت‌های آمریکایی فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب این فیلم را حذف کردند.

او نوشت: «این ویدئو هم اکنون در فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب ممنوع شده است. مجمع جهانی اقتصادی (داووس) خواهان برچیدن آن است و نوکرانشان با خرسندی این لطف را انجام دادند».

این خبرنگار استرالیایی البته از «ایلان ماسک» مدیر توئیتر به دلیل اینکه تحت فشارها برای حذف این فیلم از توئیتر قرار نگرفته است، تشکر کرد.

به گفته او، تاکنون ۷.۳ میلیون بار این فیلم دیده شده و همچنان هم مشاهده این فیلم همچنان ادامه دارد.

طی هفته‌های اخیر برخی رسانه‌های آمریکایی درباره ادعاهای قبلی مسئولان فایزر در خصوص موثر بودن ۱۰۰ درصدی واکسن این شرکت برای مقابله ب ویروس کرونا سوالاتی مطرح کردند و همچنین روی سود سرشار فایزر از فروش واکسن‌هایش و انتشار برخی گزارش‌ها درباره احتمال سکته افراد مسن در نتیجه تزریق واکسن‌های فایزر دست گذاشته‌اند.

حذف فیلم‌ها و پُست‌ها از فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب سابقه طولانی دارد و این شرکت‌های به بهانه‌های مختلف مطالبی ر که مغایر منافع آمریکا بدانند، حذف می‌کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها