گزارش العالم؛ پزشکان ایرانی مردم موریتانی را رایگان درمان می کنند

شنبه 1 بهمن 1401 - 16:44

هیئت پزشکی ایرانی با حضور در بیمارستان ملی و مرکز ملی قلب و عروق موریتانی، علاوه بر انجام عمل های جراحی اعصاب، استخوان، دهان و قلب، در زمینه های بیماریهای قلب، کودکان، هاضمه، بیماریهای مسری و دهان و دندان به مردم این کشور مشاوره پزشکی می دهد.

العالم – آفریقا

این اقدام در چارچوب همکاری موریتانی و ایران انجام می شود.

هیئت پزشکی ایران قرار است علاوه بر بازدید از چندین بیمارستان در نواکشوت پایتخت موریتانی از برخی مناطق دیگر این کشور بازدید کند.

دکتر سعید ماجدی گفت: ما گروهی از پزشکان بدون مرز و اعضای مجموعه پزشکان صلح و سلامت جهانی در جمهوری اسلامی ایران هستیم، تیم ما شامل پزشکان در تخصص های مختلف است، ما خدمات پزشکی را به مردم موریتانی ارائه می دهیم. امیدواریم این مردم از آن بهره مند شوند، ما در کنار فعالیت هایمان دارو نیز توزیع خواهیم کرد.

دکتر طیبه بقایی پزشک ایرانی گفت: به همراه گروهی از پزشکان متخصص برای ارائه مشاوره پزشکی و انتقال تجربیاتمان به پزشکان موریتانیایی به موریتانی آمدم.

بیمارانی که از خدمات هیئت پزشکان ایران بهره مند شدند، از نقش این هیات در ارائه خدمات درمانی به نیازمندان بدون دریافت هزینه مادی قدردانی کردند.

ماموریت این هیات که شامل 17 پزشک است دو هفته ادامه خواهد داشت.

محمود السید یک شهروند موریتانیایی به خبرنگار العالم گفت: «از هیئت پزشکی ایران که مشاوره و درمان رایگان را به شهروندان موریتانی ارائه کرد، تشکر می کنم. همچنین از مدیریت بیمارستان و کادر پزشکی بیمارستان که کار را تسهیل کردند تشکر می کنیم. این تلاش ها را می ستاییم و از نظام ایران و تیم پزشکی اش به خاطر برخورد خوب با شهروندان موریتانیایی تقدیر می نماییم.

پربیننده ترین خبرها