نگرانی جمعیت الوفاق از وضعیت سلامت زندانیان سیاسی بحرین

نگرانی جمعیت الوفاق از وضعیت سلامت زندانیان سیاسی بحرین
يکشنبه 2 بهمن 1401 - 06:27

جمعیت الوفاق بحرین شنبه شب در بیانیه‌ای نسبت به وضعیت سلامت زندانیان سیاسی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

العالم - بحرین

به گزارش تارنمای العهد، در بیانیه جمعیت الوفاق بحرین آمده است: آنچه زندانیان سیاسی در بحرین در معرض آن قرار می‌گیرند جنایت و تهدیدی برای جان آنها است.

این بیانیه افزوده است: صداهای درز کرده از ده‌ها زندانی سیاسی که در زندان‌های رژیم بحرین به سر می‌برند، حاکی از آن است که زندانیان سیاسی در شرایط بسیار بدی هستند.

جمعیت الوفاق بحرین همچنین درخصوص بی توجهی جامعه جهانی نسبت به شرایط زندانیان سیاسی بحرینی و به ویژه کشورهای غربی که در زمینه‌های حقوق بشری دارای معیارهای دوگانه‌ای هستند، انتقاد کرده است.

الوفاق افزوده است: محرومیت از آب، درمان، گرمایش، دارو، دیدن آفتاب، ارتباط با خانواده و سایر شرایط غیر انسانی جرم و تعرض سیستماتیک به جان زندانیان سیاسی است، زیرا این زندانیان به دلایل مرتبط با حقوق بشر و مطالبات سیاسی و بشردوستانه و مربوط به آزادی‌های عمومی بازداشت شده‌اند.

جمعیت الوفاق بحرین اضافه کرد: زندانیان سیاسی در بحرین دستگیر، شکنجه و برای مدت طولانی به حبس محکوم شدند، حق شهروندی و تابعیت آنها لغو شد و از نظر سیاسی و مدنی منزوی شدند زیرا آنها خواستار دموکراسی، عدالت، آزادی و احترام به حقوق بشر هستند.

این گروه بحرینی در پایان فشارها و خفقانی را که از سوی رژیم آل خلیفه به مردم این کشور تحمیل شده را توحش خوانده است.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

در جریان قیام مردمی بحرین هزاران نفر شهید یا زخمی شده‌اند و حکومت آل خلیفه همچنین هزاران بحرینی را بازداشت و شکنجه و صدها نفر دیگر را سلب تابعیت کرده است.

حکومت بحرین همچنین همه جمعیت‌ها و احزاب سیاسی مخالف را منحل و فعالیت آن‌ها را ممنوع کرده و از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون انتخابات را در سایه تحریم مردم و رهبران مخالفان و به صورت تک صدایی و همسو با خواست خود برگزار می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها